در ماههای گذشته علی کریمی با دستگذاشتن روی موضوع ابهامات مالی مربوط به قراردادهای تبلیغات محیطی فوتبال کشور، انتقادها و سوالاتی جدی علیه مهدی تاج و همکارانش مطرح کرد. این افشاگریها به تمام مردم نشان داد که برای قرارداد 160میلیارد تومانی تبلیغاتی با شرکت ایران نوین (لیگ برتر چهاردهم و پانزدهم) مسئولان برای قرارداد 60میلیاردی سال اول 23میلیارد و برای قرارداد 100میلیارد تومانی سال دوم 100میلیارد تومان خسارت به این شرکت دادهاند و بخش اعظمی از مطالبات باقیمانده هم هنوز بعد از گذشت دوسال از پایان قرارداد پرداخت نشده است. در شرایطی که اهالی فوتبال هنوز به سختی توانستهاند باور کنند در این وضع اقتصادی بحرانی که باشگاهها با آن روبهرو هستند، فدراسیون و سازمان لیگ 69میلیارد پول آنها را به یک شرکت خسارت دادهاند، روز گذشته مشخص شد تکلیف 35میلیارد تومان از مبلغ قرارداد 50میلیارد تومانی تبلیغات محیطی لیگ برتر شانزدهم با شرکت فناپ هم روشن نشده و مدیران نتوانستهاند مطالبات باشگاهها را به صورت کامل دریافت کنند، حتی سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوبآهن نیز به صورت رسمی با تأیید این خبر اعلام کرد؛ اسپانسر تبلیغات محیطی فصل جاری مسابقات (لیگ هفدهم) هم تاکنون به تعهدات خود برای پرداخت پول باشگاهها عمل نکرده است.