در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با رئیس جمعیت هلال‌احمر
 
نمایندگان مجلس خواستار تقویت انبارهای امدادی هلال‌احمر شدند
 
نمایندگان استان کرمان از خدمات هلال‌احمر در زلزله‌های اخیر استان قدردانی کردند
 

شهروند| «نمایندگان مجلس خواستار تقویت انبارهای امدادی هلال‌احمر شدند.» شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر، احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم بم، نرماشیر، فهرج و ریگان، علی اسدی‌کرم نماینده مردم شهربابک، علی بختیاری نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه و حسین امیری‌خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان به‌عنوان اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، صبح روز گذشته با حضور در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر، با دکتر علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به موضوعاتی چون میزان بالای مرگ‌ومیر در استان کرمان بر اثر تصادفات جاده‌ای، ضرورت استفاده از موقوفات جمعیت در استان کرمان در جهت رفع نیازهای این جمعیت، لزوم تقویت انبارهای امدادی جمعیت در سطح شهرستان‌های استان کرمان، پیگیری بازگرداندن اموال و موقوفات هلال‌احمر که در اختیار دیگر نهاد‌ها قرار دارد، ایجاد پایگاه‌های امدادی در مناطقی از استان که فاقد پایگاه امدادی هستند، تأمین نیروی انسانی لازم در سطح شعب هلال‌احمر استان، ضرورت اختصاص بالگرد امدادی در ایام ویژه ‌سال همچون نوروز به این استان برای پوشش حوادث جاده‌ای و... اشاره داشتند.
کاهش ذخیره انبارهای امدادی جمعیت
رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش ذخیره انبارهای امدادی جمعیت در سطح کشور به دلیل حوادث اخیر، خواستار همکاری نمایندگان مجلس در اختصاص بودجه و اعتبارات کافی به هلال‌احمر برای تقویت انبارهای امدادی و ارایه خدمات مناسب در زمان حوادث و بحران‌های احتمالی شد.
تشکیل و اعزام یک کارگروه ویژه
به استان کرمان
دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در این نشست با اشاره به پهناوری استان کرمان و فراوانی وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در این استان، از تشکیل و اعزام یک کارگروه ویژه به استان کرمان و بررسی مشکلات شعب هلال‌احمر این استان بنا به درخواست مجمع نمایندگان هلال‌احمر کرمان خبر داد. وی با تأکید بر این‌که جنس خدمات هلال‌احمر، مردمی است و وظیفه جمعیت، درک مشکلات مردم آسیب‌دیده در حوادث و تلاش برای رفع این مشکلات است، افزود: براساس آمار، موجودی انبارهای امدادی هلال‌احمر در زمان ورود بنده به این جمعیت، حدود 40‌درصد بوده که از این میزان حدود 18 تا 20‌درصد هم در زلزله کرمانشاه مصرف شده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که تقویت انبارهای امدادی هلال، نیازمند تزریق اعتبارات کافی است، تأکید کرد: همان‌طور که مردم در زمان نیاز به هلال‌احمر کمک می‌کنند، هلال‌احمر هم وظیفه دارد در هر شرایطی با تمام وجود به مردم خدمت کند. دکتر پیوندی با بیان این‌که از مجموع 1600‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، برای حوادث غیرمترقبه در سال‌های 95 و 96، تنها 100‌میلیارد تومان به هلال‌احمر پرداخت شده، اظهار کرد: با توجه به زلزله‌های اخیر و نیاز هلال‌احمر به تقویت و تکمیل انبارهای امدادی برای ارایه خدمات مناسب در حوادث و بحران‌های احتمالی، پیگیر تزریق اعتبارات کافی برای جبران کاستی‌ها به هلال‌احمر هستیم. وی با اشاره به این‌که حل مشکلات مربوط به بودجه و اعتبارات هلال‌احمر با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قابل ‌پیگیری و رفع است، گفت: هلال‌احمر نیاز دارد با توجه به زلزله‌های اخیر به‌خصوص در استان‌های کرمانشاه و کرمان، انبارهای امدادی خود را تقویت کند.
تلاش برای استفاده از موقوفات هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین به بحث موقوفات جمعیت در شهرستان‌های استان کرمان هم اشاره و اظهار کرد: هلال‌احمر باید براساس نیات واقفین و همچنین با توجه به نیازهای جمعیت از این موقوفات استفاده کند، برهمین اساس مجمع خیرین هلال‌احمر کرمان تشکیل شده تا با همکاری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر برای استفاده از این موقوفات، کسب تکلیف شده و تصمیمات لازم اتخاذ شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر به کمبود پایگاه‌های امدادی در سطح استان کرمان با توجه به پهناوری این استان هم اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل، طرح آمایش سرزمینی در سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر درحال پیگیری است که ایجاد پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر براساس گستردگی، پراکندگی و... در این طرح مورد توجه است تا پایگاه‌های جمعیت در محل‌هایی که بیشترین نیاز به آنها وجود دارد، ساخته شوند.
تأکید بر ضرورت ارایه آموزش‌های امدادی
در این دیدار دکتر امیری‌خامکانی رئیس مجمع نمایندگان کرمان در خانه ملت و نماینده مردم کوهبنان ضمن تقدیر از خدمات هلال‌احمر و زحمات مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در زلزله‌های اخیر، گفت: استان کرمان، پهناور و حادثه‌خیز است و انبارهای امدادی هلال‌احمر در این استان نیاز به تقویت دارند. وی همچنین بر ضرورت ارایه آموزش‌های امدادی به خانوارها، دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: آموزش، در کاهش میزان خسارات و تلفات ناشی از حوادث، بحثی کلیدی محسوب می‌شود. در این نشست رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان به ارایه گزارشی از میزان خطرپذیری استان کرمان و زلزله‌هایی که اخیرا در این استان رخ داده است، پرداخت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/122965/نمایندگان-مجلس-خواستار -تقویت--انبارهای-امدادی-هلال‌احمر-شدند --