روی خط خبر
 

 

روحانی در پیام تبریکی به هموطنان مسیحی به مناسبت آغاز ‌سال 2018 میلادی:
به ایرانی که خانه مسلمان، مسیحی یهودی و زرتشتی است، افتخار می‌کنیم

رئیس‌‌جمهوری در پیام تبریکی به هموطنان مسیحی به مناسبت آغاز‌ سال 2018 میلادی تأکید کرد: «ما به ایرانی که خانه همه ایرانیان اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی است، افتخار می‌کنیم و احترام به همه ادیان الهی را آموزه گرانقدر اسلام رحمانی می‌شناسیم». به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، متن پیام تبریک حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
آغاز‌ سال 2018 میلادی را به همه هموطنان مسیحی تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم این ایام که مقارن با ایام میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) است، برای همه شما سرشار از لحظات فرخنده و نیکو باشد. بدون ‌شک آموزه‌های مسیح(ع) برای بشریت سرشار از توجه به معنویت، صلح و دوستی است. سیره زندگی و توصیه‌های آن حضرت همواره باید راهنمای همه ما باشد. ما امروز بیش از گذشته نیازمند به پیروی از آموزه‌های پیامبران الهی هستیم. ما به ایرانی که خانه همه ایرانیان اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی است، افتخار می‌کنیم و احترام به همه ادیان الهی را آموزه گرانقدر اسلام رحمانی می‌شناسیم. با آرزوی سالی توأم با برکت و شادکامی برای هموطنان مسیحی، از خداوند متعال توفیق و سربلندی روزافزون را برای همگان مسألت دارم.
حسن روحانی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

کدخدایی مطرح کرد: تأیید طرح دو فوریتی در خصوص قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین
شهروند| عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: رئیس محترم مجلس شورای اسلامی عطف به نامه شماره 85993 /355 مورخ
6 /10/ 1396 طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از قانون انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب جلسه مورخ 6 دی ماه 1396 مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

نوبخت اعلام کرد: پیش‌بینی ایجاد ۸۳۰‌هزار شغل در سال ۹۷
مهر| سخنگوی دولت از پیش‌بینی اشتغال ۸۳۰ هزار نفر در سال ۹۷ خبر داد و جزییات برنامه‌های دولت را برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای بزرگ را اعلام کرد. محمدباقر نوبخت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این‌که ایجاد اشتغال یک وظیفه است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ‌سال آینده حدود ۸۳۰‌ هزار نفر وارد بازار کار شوند. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۷۰‌درصد از این تعداد را تحصیلکرده‌ها تشکیل می‌دهند. او ادامه داد: در لایحه بودجه ‌سال آینده باید حرفی برای گفتن داشته باشیم این در حالی است که در لایحه بودجه‌ سال ۹۷ همچنان بحث خروج از رکود را هم دنبال می‌کنیم. نوبخت به رام‌کردن تورم بالای ۴۰‌درصد و رساندن آن به نرخ تک‌رقمی اشاره کرد و افزود: در لایحه بودجه ‌سال آینده فصل قابل توجهی برای ایجاد فرصت شغلی در حد توان قانون برنامه و نیاز کشور دیده شده است. وی گفت: تا ‌سال گذشته موفق به ایجاد ۶۵۰ تا ۷۰۰‌ هزار فرصت شغلی شده بودیم اما‌ سال آینده باید کاری کرد تا ۸۳۰‌ هزار نفر وارد بازار شوند. سخنگوی دولت تأکید کرد: برای گشایش در فضای اقتصادی و عمومی کشور و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به داخل در حد توان تلاش کردیم و هنوز هم کوشش خواهیم کرد. او ادامه داد: دولت متعهد شده است ۵۰۰‌1 میلیارد تومان برای گشایش معابر و زیرساخت‌های واحد‌های مسکونی تأمین مالی کند، شهرداری هم قول داد تا عوارض و مالیات‌ها را در سهل‌ترین شرایط قرار دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بنزین ۱۵۰۰ تومانی از ابتدا منتفی بود
تسنیم| رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که طرح بنزین ۱۵۰۰ تومانی تنها در حد یک پیشنهاد بوده و از نظر مجلس منتفی است. محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: مجلس و دولت در تنظیم بودجه 97 برای رفع مشکلات اقتصادی تمام تلاش خود را خواهند کرد. وی با بیان این‌که مسائل معیشتی اولویت اساسی مجلس در بررسی لایحه بودجه 97 خواهد بود، درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی به‌ هیچ ‌عنوان قطعی نیست؛ این‌که گفتند بنزین 1500 تومان خواهد شد نیز از اساس منتفی بود چراکه یک پیشنهاد از سوی دولت مطرح شد و این پیشنهاد مورد پذیریش مجلس قرار نگرفته است. رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی باید همه همراه و همدل باشند و در تصمیم‌گیری‌ها به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/121667/روی-خط-خبر