داورزنی: باید مواظب باشیم که غافلگیر نشویم
 
محرومیت کشتی جدی است؟
 

 

شهروند| با آغاز ‌سال جدید میلادی به تدریج روزهایی که قرار است برای کشتی ایران در اتحادیه جهانی تصمیم‌گیری شود، نزدیک می‌شویم.
تمهیدات برای جلوگیری از غافلگیری
پرونده شکست عمدی علیرضا کریمی مقابل حریف روسی برای روبه‌رونشدن با یک کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در رقابت‌های جهانی زیر 23 کشتی آزاد از چندی پیش با ورود کمیته بین‌المللی المپیک در کمیته اخلاق اتحادیه جهانی کشتی به جریان افتاده است. درحالی ‌که فدراسیون کشتی از نهادهای دولتی برای جلوگیری از محرومیت‌های احتمالی کمک خواسته بود، وزارت ورزش در چند روز اخیر جلساتی را با رسول خادم برگزار کرد. در این جلسات که با حضور وزیر ورزش و معاونانش انجام شد، تمهیداتی اندیشیده شده که دیروز داورزنی آن را تشریح کرد: «بحث‌های مطرح‌شده منجر به این شد که نشستی برگزار شود تا از تصمیمات احتمالی آینده باخبر شویم. در این صورت خدای‌ناکرده اگر خطری بخواهد ورزشکار، مربی و کشتی کشورمان را تهدید کند، ما پیش‌بینی لازم را کرده باشیم. این مسائل بررسی شد تا با کمک سلطانی‌فر و خادم مشکل را رفع کنیم و با تصمیم غیرمترقبه‌ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی روبه‌رو نشویم.»
خطر تعلیق جدی است؟
در روزهای اخیر مسئولان فدراسیون کشتی در مصاحبه‌های مختلف به جدی‌بودن خطر تعلیق این رشته اشاره کرده‌اند اما به نظر می‌رسد خادم و همکارانش برای این‌که مسئولان دولتی را برای حمایت از فدراسیون ترغیب کنند، در این ماجرا کمی بزرگنمایی هم کرده‌اند. داورزنی دیروز زیربار نرفت که جدی‌بودن خطر تعلیق را تأیید کند و فقط از تلاش برای جلوگیری از محرومیت‌های احتمالی خبر داد. پرونده کشتی ایران در دستور کار فوری کمیته اخلاق اتحادیه جهانی قرار گرفته بود اما به دلیل تعطیلات ‌سال نوی میلادی در قاره اروپا فعلا رسیدگی به آن به تأخیر افتاده است. باید دید در نخستین روزهای ‌سال 2018 چه اتفاقاتی انتظار کشتی ایران را می‌کشد. احتمالا در روزهای آینده جلسه‌ای پیرامون این مسأله در اتحادیه جهانی تشکیل می‌شود و نتیجه اعلام خواهد شد. رسول خادم که چند سالی است توانسته به هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی راه پیدا کند، وعده داده از نفوذ خود در این اتحادیه استفاده خواهد کرد. البته نکته اینجاست که نه از سوی فدراسیون کشتی و نه وزارت ورزش اعلام نشده. تمهیداتی که در جلسه هم‌اندیشی در نظر گرفته شده، دقیقا چه بوده و نیازمند یاری چه سازمان‌هایی است. باید دید سرانجام این پرونده دردسرساز برای کشتی ایران چه خواهد بود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/121631/محرومیت-کشتی-جدی-است؟