فاضلاب صنعتی در اصفهان جان 5 تن را گرفت
 

 

ایرنا| پنج کارگر به دلیل سقوط در حوضچه فاضلاب صنعتی شرکت بازیافت و تولید مواد اولیه پلاستیک واقع در شهرک صنعتی «جی» اصفهان جان خود را از دست دادند.
ساعت 13 و 9 دقیقه روز یکشنبه یک حادثه سقوط در حوضچه فاضلاب صنعتی اصفهان به اورژانس 115 اعلام و در پی آن دو واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به محل اعزام شد. پس از اعلام این حادثه به سامانه 125، نیروهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی و تیم‌های نجات ایستگاه 15، 5 و 4 اصفهان به همراه تجهیزات تخصصی و خودروهای مجهز به دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.  محل حادثه یک شرکت بازیافت و تولید مواد اولیه پلاستیکی به وسعت حدود پنج‌هزار متر بود. به گفته حاضران در محل، کارگران در حال تخلیه سپتیک اصلی چاه فاضلاب بودند که پمپ آن دچار گرفتگی شد و یکی از کارگران هنگام پایین رفتن برای رفع عیب پمپ بر اثر گازگرفتگی به داخل چاه سقوط کرد.  چهار کارگر دیگر نیز بدون تخصص و تجهیزات کافی، یکی پس از دیگری وارد چاه شده و پس از اولین تنفس، به انتهای چاه سقوط کردند.
چهار تن از کارگران تبعه افغانستان بودند و یک نفر ایرانی بود. آتش‌نشانان در لحظه اولیه حضور در محل اقدام به اکسیژن‌دهی به درون چاه کرده و همزمان سه تن از آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه حوادث و زدن دستگاه تنفسی وارد چاه شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به وضع بسیار خطرناک محل حادثه به دلیل وجود گازهای بسیار سمی ازجمله آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان و دی‌اکسید‌کربن گفت: با وجود استفاده از تجهیزات تخصصی توسط نیروهای امدادی در طول عملیات، بارها مشکلات تنفسی برای آنها به وجود آمد و حتی انتشار گاز سمی به دلیل اکسیژن‌دهی به داخل چاه، فعالیت نیروهای امدادی حاضر در بالای چاه را نیز مشکل کرده بود.  شریعتی ادامه داد: سرانجام آتش‌نشانان، اجساد کارگران را از داخل چاه به بیرون منتقل کردند و با معاینات عوامل اورژانس حاضر در محل مشخص شد که پنج کارگر یاد‌شده در همان لحظات اولیه جان باخته‌اند.
شریعتی گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل و دادن تذکرات ایمنی لازم به اهالی، به کار خود پایان دادند. 9 روز پیش نیز سه کارگر تاسیساتی هنگام لایروبی چاه فاضلاب خیابان چهارباغ بالای شهر اصفهان به عمق سه متری یک حلقه چاه فاضلاب سقوط کرده و بر اثر گازگرفتگی بیهوش شدند که با کمک آتش‌نشانان نجات یافتند. شهرک صنعتی جی در مجاورت فرودگاه اصفهان دارای زیرساخت‌هایی مانند تصفیه‌خانه است.  24 ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90نیروی ستادی در سطح مناطق پانزد‌ه‌گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/121597/فاضلاب-صنعتی -در-اصفهان-جان-5-تن-را-گرفت