آژير
 

 

مرگ دو کارگر پتروشیمی جم بر اثر گازگرفتگی
یکی از کارگران واحد تعمیرات برای شست‌وشو و خارج کردن شیئی که درون یکی از مخازن افتاده بود وارد مخزن شده و بلافاصله دچار گازگرفتگی شد. این درحالی بود که یکی دیگر از کارگران برای نجات وی اقدام کرد اما او نیز دچار گازگرفتگی شد و جان باخت.
در پی وقوع حادثه منجر به فوت دو نفر از کارگران تعمیرات واحد «الفین» پتروشیمی جم، یکی از کارگران این مجتمع پالایشگاهی به تشریح جزییات این حادثه پرداخت.
یکی از کارگران پتروشیمی جم در تشریح این حادثه به ایلنا گفت:  حوالی ساعت ۱۴ روز ۱۳ آبان‌ماه «حسین حیدری» کارگر واحد تعمیرات به دستور مسئول ایمنی برای شست‌وشو و خارج کردن شیئی که درون یکی از مخازن افتاده بود وارد مخزن شد. او با بیان این‌که مطابق اصول حفاظت ایمنی و بهداشت کار باید قبل از ورود کارگران به داخل مخازن، میزان گاز موجود در آن مخازن توسط عوامل بهره‌بردار سنجیده شود، گفت: این قاعده و اصل حیاتی ایمنی توسط مسئولان رعایت نشد.
حسین حیدری پس از ورود به داخل مخزن گاز دچار گازگرفتگی شد و در این هنگام یکی دیگر از کارگران واحد تعمیرات به‌نام «محمود جعفری» که در‌‌ همان واحد مسئولیت هدایت راننده جرثقیل را برعهده داشته است با مشاهده گازگرفتگی کارگر واحد تعمیرات برای نجات وی وارد مخزن شد اما او نیز دچار گازگرفتگی شد.  وی با تأکید بر این‌که واحد بهره‌برداری و ایمنی پتروشیمی باید پیش از ورود حسین حیدری به داخل مخزن، میزان گاز داخل آن‌را می‌سنجید، گفت: در زمان حادثه مسئول ایمنی بدون این‌که هیچ اطلاعاتی از وضع گاز موجود در مخازن داشته باشد مجوز پرمیت (مجوز کار این کارگر) را صادر کرده است.  این کارگر پتروشیمی جم با بیان این‌که برای انجام امور تعمیراتی باید هر پرمیت «مجوز کار» در سه نسخه‌ای از سوی مسئولان بهره‌برداری و مسئول ایمنی سایت صادر شود، گفت: مطابق روال قانونی یک نسخه از این مجوز باید در اختیار واحد ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی و نسخه‌های دیگر آن در دست کارگر تعمیرات و اتاق کنترل و نگهداری قرار گیرد.  وی همچنین درخصوص جزییات بیشتر این حادثه گفت: بعد از وقوع حادثه با اطلاع سایر کارگران دو آمبولانس در صحنه حادثه حاضر شدند اما به دلیل نداشتن امکانات اولیه درمانی همانند ماکس و کپسول اکسیژن دوباره برای تجهیز شدن به پایگاه خود بازگشتند. این مسأله باعث ایجاد تأخیر ۲۰دقیقه‌ای در عملیات امداد و نجات شد.  به گزارش خبرنگار ایلنا، روابط عمومی پتروشیمی جم دو کارگر کشته‌شده را کارگران شرکت پیمانکاری«جم صنعتکاران» خوانده و گفته است این دو کارگر جهت تمیزکاری وارد رآکتور شده بودند که بر اثر استنشاق گاز نیتروژن جان خود را از دست دادند. در این گزارش آمده که واحد الفین به دلیل نقص فنی کوتاه‌مدت و تعمیرات روتین از سرویس خارج بوده و واحد بهره‌برداری تصمیم به تمیزکاری و تعمیر در سطح سایت کرده بوده که رآکتور هم یکی از آنها بوده است.  گفتنی است شرکت جم صنعتکاران به‌عنوان پیمانکار تعمیرات و نگهداری پتروشیمی جم مشغول فعالیت است.

555 گرم ترياک در معده مسافر اتوبوس
ماموران ايستگاه بازرسي «نصرت‌آباد» سيستان و بلوچستان از معده يک متهم 555 گرم ترياک کشف کردند. به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ «رضا ناظري» در تشريح جزیيات اين خبر گفت: ماموران ايستگاه بازرسي «نصرت‌آباد» در هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يکي از سرنشينان يک اتوبوس مشکوک   مي‌شوند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان سيستان و بلوچستان افزود: متهم در تحقيقات تخصصي پليس به بلع مواد مخدر اعتراف کرد و ماموران موفق به کشف 555 گرم ترياک از معده اين متهم شدند. متهم پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11838/آژير