بهارستان
 

 

گزارش کمیسیون امنیت‌ملی:عامل تمامی اسیدپاشی‌ها یک نفر است
عضو هیأت اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی اصفهان، در تشریح گزارش هیأت اعزامی کمیسیون امنیت‌ملی به این شهر، گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که عامل حادثه اسیدپاشی تنها یک نفر بوده و فرد اسیدپاش در یک قدمی دستگیری است.
عوض حیدرپورشهرضایی در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح سفر هیأت کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی، گفت: گزارش این هیأت در نشست روز یکشنبه (18 آبان) این کمیسیون قرائت و محورهای آن مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، در تشریح مفاد و محورهای گزارش هیأت اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی، افزود: حادثه اخیر اسیدپاشی در شهر اصفهان صرفا منطقه‌ای و استانی بوده است. براساس برداشت اولیه، عامل بروز این حادثه تنها یک نفر بوده و ادعای سازمان‌یافته بودن این حوادث اشتباه است. حیدرپورشهرضایی ادامه داد: طبق تحقیقات به عمل آمده دو فرضیه درباره عامل حادثه اسیدپاشی مطرح شده؛ نخست این‌که این فرد یک بیمار روانی بوده و یا این‌که فرد اسیدپاش با هوشیاری و علم به جرم این اقدامات را انجام داده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد:تخلف «۴۰۰میلیون دلاری» در «واردات قطعات هواپیمایی»
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از یک فساد جدید خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته و در شرایط تحریم یک نفر برای واردات قطعات هواپیما ۴۰۰‌میلیون دلار از دولت وقت اعتبار گرفته است اما این قطعات هیچ‌گاه به کشور وارد نشده و پیگیری هم در مورد آن انجام نشده است.
موید حسینی‌صدر نماینده خوی در گفت‌و‌گو با ایلنا در ارتباط با آخرین وضع پیگیری‌های نمایندگان از دکل نفتی گم شده ۸۰‌میلیون دلاری گفت: ما هنوز پاسخی از نامه‌ای که به آقای لاریجانی در این مورد نوشته‌ایم نگرفتیم اما شاید در هفته آینده در این مورد به نتیجه جدیدی برسیم. وی در ادامه به جزییات یک تخلف جدید در این مورد اشاره کرد و گفت: اخیرا نامه‌ای به دست من رسیده است که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر فردی برای واردات قطعات هواپیما به کشور ۴۰۰‌میلیون دلار اعتبار گرفته است اما این قطعات هواپیما هیچ‌گاه به کشور وارد نشده‌اند. من مستندات این تخلف را دارم و اسم این شخص نیز هم‌اکنون در اختیار من است. بحث در مورد ۴۰۰‌میلیون دلار است و ما نیز در این مورد پیگیری‌های خاص خود را آغاز کرده‌ایم تا در مورد این فرد هم که از شرایط تحریم سوءاستفاده کرده است قانون اعمال شود.

طرح نمایندگان مجلس:شلاق، حبس و جریمه نقدی در انتظار گردانندگان سگ
۳۲ نماینده طرحی به مجلس شورای اسلامی ایران ارایه کردند که در صورت تصویب «گرداندن» سگ و میمون در اماکن عمومی و «انظار» و معامله و نگهداری این حیوانات در خانه، مجازاتی چون ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا ده‌میلیون تومان خواهد داشت.
به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این طرح همچنین برای نشر «سگ‌گردانی یا سگ‌بازی» توسط رسانه‌های مکتوب یا غیرمکتوب مجازاتی چون تا ۷۴ ضربه شلاق و حبس از 3 تا 6 ماه پیش‌بینی شده است.
این طرح که با عنوان «الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی» توسط نمایندگانی چون الیاس نادران، اسماعیل کوثری، علیرضا مرندی، احمد سالک، علیرضا محجوب، فاطمه آلیا، نادر قاضی‌پور، حسن کامران و نیره اخوان ارایه شده، در جلسه علنی چهارم آبان‌ماه جاری مجلس اعلام وصول شده است.
در این طرح آمده است: «هرکس به گرداندن یا بازی کردن با حیواناتی از قبیل سگ و میمون که گرداندن آنها در انظار، اماکن عمومی یا معابر به فرهنگ اسلامی یا سلامت و آرامش اطرافیان به‌ویژه زنان و کودکان آسیب می‌زند اقدام کند یا آنها را مورد معامله قرار دهد یا در خانه خود نگهداری کند و به اخطار مامورین انتظامی ترتیب‌اثر ندهند به جزای نقدی از 10 تا 100‌میلیون ریال یا به شلاق تا ۷۴ ضربه و ضبط حیوان مذکور محکوم می‌شود.»
براساس این طرح، حیوانات ضبط‌شده به «باغ وحش، جنگل یا بیابان» منتقل می‌شوند و تا پایان انتقال، تمام هزینه‌های نگهداری برعهده صاحب آنها خواهد بود. براساس تبصره این طرح، فهرست سایر حیوانات «نجس‌العین» و «خطرناک و مضر برای سلامت عمومی» ظرف 3 ماه از تصویب این قانون توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.
نمایندگان مجلس در طرح خود مأموران نیروی انتظامی، مزرعه‌داران، باغداران، گله‌داران و شکارچیان دارای مجوز را «که در راستای شغل خود از سگ استفاده می‌کنند» از این قانون مستثنی کرده‌اند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11816/بهارستان