اوکراین
 
کمک به بیش از 144‌هزار بی‌خانمان
 

 

با نزدیک‌ شدن زمستان نگرانی‌های جدی بشردوستانه درخصوص سلامتی و زندگی مردم اوکراین که در برخی نقاط این کشور متاثر از ناآرامی و خشونت شده‌اند شروع شده است.  کارکنان و داوطلبان صلیب‌سرخ اوکراین مشغول کمک‌رسانی به جمعیت بی‌خانمانی هستند که آماده می‌شوند اولین زمستان را خارج از خانه‌هایشان بگذرانند.
جمعیت صلیب‌سرخ اوکراین تمام منابع از قبیل اقلام ذخیره‌شده امدادی در انبارها را برای حمایت از افراد ضعیف و آسیب‌پذیری که در پناهگاه‌ها یا با بستگان خود زندگی می‌کنند، بسیج کرده است.
از ماه آوریل، صلیب‌سرخ اوکراین به بیش از 144‌هزار و 600بی‌خانمان در کل این کشور کمک رسانده است. صلیب‌سرخ اوکراین همچنین به آنانی که در مناطق امن دونتسک و لوهانسک به خانه‌هایشان بازگشته‌اند کمک کرده است. تاکنون بیش از 430‌هزار نفر از افرادی که خانه‌هایشان را از زمان آغاز جنگ ترک کرده‌اند در اوکراین مانده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در صورت ادامه جنگ این عدد افزایش یابد. بیش از 3500نفر از کارکنان و داوطلبان در توزیع کمک‌ها و آموزش کمک‌های اولیه مشارکت کرده‌اند. آنان تلاش می‌کنند احتیاجات ضروری آسیب‌پذیرترین بی‌خانمان‌های داخلی را با اولویت سالمندان تنها، معلولان، افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، زنان و کودکان
تأمین کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11804/کمک-به-بیش-از-144‌هزار-بی‌خانمان