بازار جهانی
 

 

تبلت 64 بیتی نکسوس 9 آماده کارزار
تازه‌ترین تبلت گوگل به نام نکسوس 9 همراه با پردازنده‌های قدرتمند Tegra K1 روانه بازار شد. نمایشگر فوق دقیق و بلندگوهایی در جلوی تبلت ازجمله مزایای آن است. این تبلت ظاهر ساده‌ای دارد و وزن آن به اندازه ‌آی‌پد ایر 2 است. اما از آن‌جا که کوچکتر و ضخیم‌تر است عملا مقداری سنگین‌تر به نظر می‌رسد. تایپ کردن با این تبلت چندان ساده نیست و لذا همراه با آن یک صفحه کلید جداگانه هم به فروش می‌رسد. نمایشگر 2048 در 1536 با دقت 1080p که تصاویر را به نسبت 4 به 3 و نه 16 به 9 پخش می‌کند ازجمله دیگر امکانات تبلت یادشده است.

ساعت‌های هوشمند ابزارهایی بدون هدف
درحالی‌که عرضه ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای کمک‌کننده به حفظ تناسب اندام افزایش یافته برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که هنوز هدف دقیق عرضه این محصولات مشخص نیست. از جمله این کارشناسان مدیرعامل شرکت فیت بیت است که خود عرضه‌کننده مچ‌بندهای هوشمندی است که در مورد دریافت پیامک و تماس هم هشدار می‌دهند. او می‌گوید اگرچه ساعت‌های هوشمند امکانات جالب و زیادی دارند اما هنوز مشخص نیست آنها چه نیاز واقعی را مرتفع می‌کنند. مچ‌بندهای ساخت این شرکت برای شمردن قدم‌های برداشته‌شده، اندازه‌گیری میزان کالری سوزانده‌شده، نمایش ضربان قلب و... قابل استفاده است.

دولت‌ها مشتری دریافت اطلاعات کاربران فیس‌بوک
شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که درخواست دولت‌های جهان برای دریافت اطلاعات کاربران در نیمه اول ‌سال ۲۰۱۴ نسبت به نیمه دوم‌ سال ۲۰۱۳ افزایشی ۲۴‌درصدی داشته است. براساس آمار منتشرشده از سوی این شرکت دولت‌های جهان در شش‌ماهه یادشده در مجموع 34946 درخواست برای دریافت اطلاعات کاربران مختلف فیس‌بوک ارایه کردند. فیس‌بوک مدعی است که طی این مدت تلاش کرده تا دولت‌ها را برای دریافت اطلاعات کاربران ملزم به تهیه حکم دادگاه کند و سپس از آنها خواسته تا داده‌های دریافتی را بازپس دهند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11777/بازار-جهانی