روستا معرفی کنید
 

 

طرح نو/ دو دوره از کارشان، از جمع‌آوری کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم می‌گذرد. حالا اگهی جدیدی را پخش کرده‌اند: «خیلی خیلی زود، با نذر کتاب سوم» و یک پیشنهاد برای سهم مردم معرفی کرده‌اند؛ معرفی روستا.
در بسیاری از فعالیت‌های داوطلبانه پیش می‌آید که برخی از مناطق و کسانی که بیشتر به کمک نیاز دارند، کمتر دیده شوند. گاهی تکرار یک اسم ما را از اسم‌ها و جاهای دیگر غافل می‌کند. گروه «نذر کتاب» پس از تجهیز حدود 20 کتابخانه، حالا به فکر روستاهای دیگر و مناطقی است که به کتابخانه‌هایشان توجه نشده است. مسئولان این گروه می‌خواهند در دوره سوم، کتاب‌ها را به محلات فقیرنشین، مدرسه افغانی‌ها یا هر جای دیگر که بشود در آن کتابخانه راه انداخت بفرستند اما معرفی‌اش را به عهده خود مردم گذاشته‌اند.
آنها نوشته‌اند: «هر جا که یک نفر هست که بالای سر کتاب‌ها بایستد و امانت بدهد و پس بگیرد را معرفی کنید تا در این طرح برایشان کتاب جمع‌آوری شود. این مکان‌ها می‌توانند علاوه بر روستاها کتابخانه شهرهای خیلی کوچک، مدارس جنوب شهر و مناطق حاشیه‌نشین هم باشد.  گروه نذر کتاب که هسته اولیه آن جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران بودند در دو دوره قبلی با برگزاری برنامه‌ای یک‌روزه در جهت اهدای کتاب، مردم را به بوستان شهر کتاب برد تا همان جا و در نزدیکی کتاب‌ها، هم اهدا کنند و هم به هر شکلی در این طرح مردم‌نهاد شرکت کنند. اگر کتابخانه‌ای را می‌شناسید که به کتاب نیاز دارد، اگر می‌خواهید در این طرح‌ها مشارکت کنید یا کتاب اهدا کنید از طریق ایمیل [email protected] با طرح مردم‌نهاد «نذر کتاب» ارتباط برقرار کرده و همکاری کنید.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11745/روستا-معرفی-کنید