خبر
 

 

تصویب طرح جمع‌آوری دامگاه‌های فریدونکنار هفته آینده

جمع‌آوری دامگاه‌های فریدونکنار در گرو همکاری مردم فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست از تصویب طرح جمع‌آوری دامگاه‌های تالاب فریدونکنار در هفته آینده خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به نشستی که روز پنجشنبه با حضور مدیرکل محیط‌زیست استان مازندران مبنی بر حل مشکل دامگاه‌ها در تالاب فریدونکنار برگزار شده بود، گفت:  طی این جلسه قرار بر آن شده تا شنبه هفته آینده جلسه‌ای در اداره کل امنیتی استان مازندران با حضور نیروی انتظامی و شورای تأمین استان برگزار شود تا راهکار مناسب برای برخورد با متخلفان در قالب یک طرح اتخاذ شود. او اظهار داشت:  با تصویب این طرح یگان حفاظت محیط‌زیست به هیچ‌وجه کوتاهی در زمینه برخورد با متخلفان به خرج نمی‌دهد و به صورت جدی با آنها برخورد خواهد کرد.

اصفهان و تهران در صدر استان‌های دارای صنایع آلاینده

ایسنا| مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به نظارت بر هزینه‌کرد عوارض صنایع آلاینده، گفت:   مکانیسم نظارتی محیط‌زیست باید از ابتدا و در زمان تشخیص آلودگی و اعلام آن تا نحوه هزینه کرد، پیش‌بینی شود. شینا انصاری درخصوص نوع آلودگی هر صنعت و مدارک لازم برای اثبات آلودگی اظهار داشت: نوع آلودگی بر مبنای«ضوابط و استانداردهای ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست» تعیین‌شده و مدارک و مستندات شامل آنالیزهای آزمایشگاهی و اخطارنامه آلودگی و سایر مستندات حسب مورد تهیه و پس از احراز آلودگی، نام صنعت در فهرست صنایع آلاینده درج می‌شود. او درباره تعداد صنایع آلاینده شناسایی شده در کشور در‌سال 92 گفت: تعداد صنایع آلاینده اعلام شده توسط استان‌ها در‌سال 92، سه‌هزار و 100 واحد است که تعداد این صنایع به ترتیب در استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و مرکزی بیشترین بوده است.

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مركز درمان بيماري‌های «پا» در تهران

مهر| رئیس انجمن توانبخشی قلبی و مدیر منطقه‌ای خاورمیانه از راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مرکز درمان غیرتهاجمی بیماری‌های «پا» در تهران خبر داد. رضا قلم‌قاش افزود: این مرکز به‌عنوان پیشرفته‌ترین مرکز درمان غیرتهاجمی بیماری‌های پا (دکتر فووت) در خاورمیانه محسوب می‌شود که در تهران راه‌اندازی شده است. او گفت: در حال حاضر در بیمارستان مدائن تهران و شهرستان‌های قم، رشت، مشهد، کرمان، اصفهان و آذربایجان این مراکز راه‌اندازی شده‌اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11549/خبر