روي خط خبر
 

 

مدارس کشور چهارشنبه تعطیل نیست

شهروند|  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد: مدارس سراسر کشور روز چهارشنبه چهاردهم‌آبان تعطیل نیست.آموزش و پرورش اعلام کرد، در پی تماس‌های تلفنی شهروندان، دانش‌آموزان و فرهنگیان به اطلاع می‌رساند؛ تمام مدارس و مراکز آموزشی سراسر کشور در روز چهارشنبه چهاردم آبان‌ماه باز و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در آن ادامه دارد.

سی‌و‌سومین کشف تهران با حضور احمد مسجدجامعی و احمد دنیا مالی در حسینیه‌ها و تکایای تاریخی

شهروند| احمدمسجد‌جامعی و گروه تهرانگردان در سی‌وسومین برنامه تهرانگردی و در ششمین روز از ماه محرم به حسینیه‌های تاریخی تهران رفتند و در جمع سوگواران حسینی ضمن شرکت در عزاداری سید و سالار شهیدان شاهد آیین‌ها و سنت‌های عزاداری در حسینیه‌های تاریخی تهران بودند و از زبان بزرگان هر هیأت و حسینیه روایت‌ها، خاطرات و سنت‌های دیرین عزاداری و سرگذشت خادمان امام حسین(ع) را شنیدند. در این بازدید که احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، شهردار منطقه  12 و رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی تهران، احمد مسجدجامعی را همراهی می‌کردند، به طرح توسعه و گسترش درمانگاهی که در حریم کاخ گلستان است رسیدگی و قرار شد طی جلسه‌ای با مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان تهران، راه‌های برون‌رفت این طرح از مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرد. مسجدجامعی در ادامه این دیدار به عیادت چندتن از بیماران بستری در اورژانس بیمارستان رفت و با کادر درمانی نیز گفت‌وگو کرد. از نکات جالب‌توجه هنگام عیادت، پاسخ بیماران به این سوال عضو شورا بود که چرا این بیمارستان را برای بستری شدن انتخاب کردید؟ که همه به اتفاق نام این مرکز درمانی را دلیل انتخاب آن دانستند.
مقصد بعدی تهرانگردان حسینیه سید‌هاشم، از قدیمی‌ترین حسینیه‌های تهران بود. حسینیه آقا سید‌هاشم شیرازی با بیش از 130‌سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین هیات‌های تهران و میراث خاندان سید شیرازی است. حسینیه‌ای که متولیان آن به حفظ کتاب‌ها، وسایل و تصاویر بانیان اولیه آن اهتمام داشته‌اند و این اسناد را در دل حسینیه حفظ کرده‌اند.  یکی از مکان‌هایی که توجه همه تهرانگردان را به خود جلب کرد، حسینیه سادات اخوی و مراسم عزاداری ویژه آن بود. خانه سادات اخوی یکی از معروف‌ترین هیات‌های تهران محسوب می‌شود که تاریخ تأسیس آن مربوط به دوران فتحعلی‌شاه است. این حسینیه در دهه اول فاطمیه و دهه اول ماه محرم ویژه جلسات عزاداری زنان بوده است، اما به مرور زمان بخش کوچکی از حیاط این خانه را به مردان اختصاص داده‌اند. مسجدجامعی، دنیامالی و تهرانگردان پس از گشتی در کوچه‌های منتهی به حسینیه سادات اخوی به تکیه رضا قلی‌خان در محله سرچشمه رفتند و از این تکیه بازدید کردند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11545/روي-خط-خبر