آیت‌الله رفسنجانی در جلسه ديروز مجمع تشخیص:
 
نقش ایرانیان در نهضت امام حسین(ع) افتخارآمیز است
 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، قیام امام حسین(ع) و وقایع درس‌آموز ایام محرم و عاشورا را مشعلی فروزان و درخشنده برای تاریخ بشریت و آزادگان جهان توصیف کرد و گفت: هرچند در مقاطع مختلف تاریخ، ظالمان و مستبدان زیادی تلاش کرده که این نور و مشعل را خاموش کنند، ولی نه‌تنها موفق نشده‌اند، بلکه این مشعل روز به روز مشعشع‌تر و فروزان‌تر شده است.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسه دیروز (شنبه) مجمع به ریاست آیت‌الله «اکبر‌هاشمی رفسنجانی» تشکیل شد.  
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عالم، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به همه شیعیان عالم، مسلمانان، آزادگان جهان و به‌ویژه مردم متدین و شیعیان خالص مکتب اهل بیت(ع) در ایران اظهارداشت: قیام امام حسین(ع) و وقایع درس‌آموز ایام محرم و عاشورا همچنان چراغ راه و هدایت زندگی مسلمانان، مردم عالم و به‌ویژه شیعیان در مقابله با ظلم و استبداد خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری، نقش ایرانیان را که از اول نهضت امام حسین(ع) و بعد از آن در انتقام‌گیری از عاملان جنایت‌های واقعه عاشورا مؤثر بودند، افتخارآمیز دانست و گفت: امیدواریم شاهد روزی باشیم که با نابودی آخرین ظالم عالم، انتقام خون شهدای کربلا گرفته شود.
هاشـمی رفسـنجانی همچنین در این جلسه، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله «محمد رضا مهدوی کنی» گفت: حقیقتا ایشان شخصیتی مخلص و هوشمند از زمان مبارزه با رژیم طاغوت تا آخر عمر بودند و علاوه بر معلومات بالا، یکی از ویژگی‌های بارز ایشان که در دوره مبارزه و زندان نیز شاخص بود، تشخیص درست و استواری قدم در عمل به تکلیف بود، هرچند دیگران آن را نپسندند.
وی، آیت‌الله مهدوی‌کنی را نمونه خوبی از یک روحانی مسئول، باسواد و خدمت‌گزار عنوان کرد و بار دیگر فقدان ایشان را به همگان تسلیت گفت.
در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که علاوه بر اکثریت اعضا، سران قوای مقننه و قضائیه، معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس‌کل بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری نیز حضور داشتند، موضوع بررسی جزییات حل معضل عزل و نصب رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی پیگیری شد و پس از بحث و بررسی جامع اعضا، مواردی به‌عنوان ویژگی‌ها و صلاحیت‌های رئیس‌کل بانک مرکزی به تصویب رسید.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11523/نقش-ایرانیان-در-نهضت-امام-حسین(ع)-افتخارآمیز-است