تیم ملی فوتبال امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف روسیه می‌رود
 
ترس کازان از اسب سیاه
 
سرمربی روسیه: بازی با قدرتمندترین تیم آسیا برایمان اهمیت زیادی دارد
 

شهروند| دومین دیدار دوستانه تیم‌ملی ایران در راه آماده‌سازی جهت حضور در جام‌جهانی 2018 امروز از ساعت 19:30 مقابل روسیه در ورزشگاه کازان آره‌نا برگزار می‌شود. دیداری فوق‌العاده برای تیم‌ملی ایران که علاوه بر اهمیت فنی آن، تجربه بازی در روسیه را هم در اختیار فوتبالیست‌های ایرانی قرار می‌دهد.
تلاش کی‌روش برای بازی مهم
بعد از قطعی‌شدن صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی در بازی با ازبکستان، کارلوس کی‌روش تأکید کرد؛ باید برنامه‌ریزی‌ها برای موفقیت در جام‌جهانی و صعود از گروه به‌ زودی آغاز شود. از آنجایی که حضور با تیم‌ملی در جام‌جهانی برای خود کی‌روش هم موقعیت فوق‌العاده‌ای است، او دست به کار شد تا با استفاده از ارتباطاتش بازی دوستانه بزرگی برای تیم‌ملی تدارک ببیند. کی‌روش در روزهایی که همه مشغول تبریک‌گفتن به اعضای تیم‌ملی و حساب رکوردهای این تیم در نباختن و گل‌نخوردن بودند، از بازی با روسیه در تاریخ دهم اکتبر خبر داد. او چند ماه پیش در حاشیه دیدار روستوف و منچستریونایتد در لیگ اروپا دیداری با سرمربی تیم‌ملی روسیه داشت. سرمربی پرتغالی تیم‌ملی در این دیدار دوستانه برای برگزاری بازی تدارکاتی بین ایران و روسیه با مربی پیش از جام‌جهانی با چرچسوف به نتیجه رسید. با این‌که در آن روز برگزاری دیدار دوستانه بین ایران و روسیه به صورت رسمی امضا نشد اما تعهد هر دو سرمربی کافی بود تا تیم‌ملی فوتبال ایران بتواند بازی دوستانه بزرگی با میزبان جام‌جهانی داشته باشد.
دومین تقابل با روسیه
بازی امروز ایران و روسیه در ورزشگاه کازان آره‌نا، دومین دیدار دوستانه این دو تیم در تاریخ فوتبالشان است. پیش از این ایران و روسیه یک دیدار دوستانه در ورزشگاه امارات داشتند که در آن بازی ایران با گل محمدرضا خلعتبری با نتیجه یک بر صفر مقابل روسیه شکست خورد. آن روزها افشین قطبی بعد از حذف تیم‌ملی از جام‌ملت‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی از سرمربیگری تیم‌ملی استعفا داد تا علیرضا منصوریان برای مدتی کوتاه عهده‌دار مربیگری ایران شود. بازی دوستانه ایران و روسیه هم با حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت تیم‌ملی برگزار شد.
تمجید کی‌روش از یوزها در سرمای کازان
شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از رسیدن به روسیه یک جلسه تمرین در هوای سرد کازان انجام دادند تا خود را آماده مسابقه امروز کنند. فراهم‌شدن بازی بزرگ دوستانه برای تیم‌ملی و پیروزی مقابل توگو بادرخشش بازیکنان جدید، باعث شده این روزها کی‌روش را از همیشه آرام‌تر ببینیم. او بعد از اولین تمرین تیم‌ملی در ورزشگاهی با کیفیت در کازان در فیس‌بوک خود نوشت: «در روسیه حاضر هستیم؛ تمرین شبانه در سرمای کازان. برای بازی دوستانه با میزبان جام‌جهانی حاضر می‌شویم. بعد از یک روز طولانی و پرواز از تهران، کارکردن با بازیکنان همچنان لذت‌بخش است. تیم بزرگی داریم.» کی‌روش همیشه از نظر روحیه‌دادن به بازیکنانش فوق‌العاده بوده و اکنون هم عزم خود را برای حضور مقتدرانه در جام‌جهانی جزم کرده است. او مدام به شاگردانش روحیه می‌دهد و سعی دارد تیم قدرتمندی را تابستان ‌سال آینده راهی روسیه کند.
لقب کازانی‌ها به ایران؛ اسب سیاه
عملکرد فوق‌العاده شاگردان کی‌روش در مقدماتی جام‌جهانی و صعود بدون شکست برای روس‌ها موضوع جالبی است. سایت «کازان پرس» در تحلیل بازی ایران و روسیه به افتخارات و آمار فوق‌العاده تیم‌ملی ایران با مربیگری کارلوس کی‌روش اشاره کرده و نوشته: «ایرانی‌ها بی‌توجه به سرمای شهر کازان درکازان روسیه اولین تمرین خود را قبل از بازی برگزار کردند. تیم ایران بهترین در آسیاست و با عملکردی فوق‌العاده توانست به‌عنوان سومین تیم خود را به جام‌جهانی معرفی کند. ایران از تیم‌های قدرتمند آسیا به شمار می‌آید که با آمدن کی‌روش در‌ سال 2011 به‌عنوان سرمربی، ثبات و قدرت زیادی پیدا کرده است. این تیم بدون شکست، با قدرت و بدون هیچ مشکلی به جام‌جهانی صعود کرده.» سایت روسی با دادن لقب اسب سیاه به تیم‌ملی نوشته: «یکی از نقاط قوت ایران خط حمله این تیم است. کی‌روش در ابتدای حضورش در ایران به ستارگان ایرانی خارج از کشور چشم دوخت و بهترین‌ها را گلچین کرد. او به تازگی سامان قدوس را هم به تیم‌ملی دعوت کرده تا خط حمله تیم‌ملی ایران قدرتمندتر شود. ایران با قدرت و نفوذ زیاد حمله می‌کند و برای همین به این تیم لقب اسب سیاه را دادیم. ضمن این‌که حضور سردار آزمون می‌تواند برای هواداران تیم‌ملی روسیه دغدغه بزرگی باشد. آزمون بهترین گلزن ایران و بازیکن بسیار خطرناکی است.»
تمجید سرمربی روسیه از فوتبال ایران
چاستانیسلاو چرچسوف، سرمربی تیم‌ملی روسیه با تمجید از کی‌روش و شاگردانش درباره دیدار دوستانه با ایران گفت: «زمانی که من و کی‌روش در شهر روستوف همدیگر را ملاقات کردیم، برای این بازی به توافق رسیدیم. ایران از یک مربی با دانش و بازیکنانی سختکوش و با کیفیت سود می‌برد و ساختار تیم بسیار قدرتمند است. من بازی‌های سه ملی‌پوش ایران یعنی آزمون، محمدی و عزت‌اللهی را در لیگ روسیه دیده‌ام. ایران درحال حاضر قدرتمندترین تیم آسیاست و بازی با چنین تیمی برای ما بسیار اهمیت دارد.»
روس‌ها به دنبال راه غلبه بر ایران
روسیه در اولین بازی تدارکاتی خود مقابل کره‌جنوبی به میدان رفت و با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد. بعد از این بازی کارشناس روسی در آنالیز از عملکرد فنی شاگردان چرچسوف مقابل مدعی شد؛ روسیه باید سیستم خود را برای بازی با ایران تغییر دهد. کره‌جنوبی که در سایت SOV منتشر شد، روسیه را آنالیز کرد و مدعی شد این تیم برای مصاف با رقبای آسیایی خود از سیستم‌های 2-5-3 و 3-4-3 بهره می‌برد. کارشناس روسی دراین‌باره می‌گوید: «تیم ملی روسیه برای حمله از سه مهاجم استفاده می‌کند و در فاز دفاعی با 5 مدافع و سه‌ هافبک میانی سد محکمی برای رقیب خود می‌سازد. تعویض‌های صورت‌گرفته در نیمه دوم بازی با کره باعث شد نظم دفاعی این تیم از هم بپاشد. باید برای بازی با ایران تدابیر دفاعی منظمی اندیشیده شود، چون قدرت حمله ایران از کره‌جنوبی بسیار قوی‌تر است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/114630/ترس-کازان-از-اسب-سیاه