روی خط خبر
 

 

کارگاه آموزشی ویروس ابولا در سیستان و بلوچستان
به منظور آگاه‌سازی پرسنل جمعیت هلال‌احمر، کارگاه آموزشی ویروس ابولا در سازمان جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان برگزار شد.
 این کارگاه آموزشی به منظور آگاه‌سازی پرسنل جمعیت هلال‌احمر و آشنایی با ویروس ابولا، CCHF یا تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر استان با حضور اساتید مجرب استانی برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت. هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، بالا بردن آگاهی پرسنل هلال‌احمر استان و به تبع آن خانواده‌ها از ویروس ابولا، CCHF و چگونگی پیشگیری از این بیماری بوده است.

اردوگاه‌های اسکان اضطراری در خوزستان احداث می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: اردوگاه‌هایی به‌منظور اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث در استان درحال ساخت و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.
«علی خدادادی» سه‌شنبه در حاشیه برگزاری تمرین دور میزی مدیریت مقابله با سیلاب در اثر تخریب احتمالی سد کارون 3 گفت: این اردوگاه‌ها در شهرهای اندیمشک، شوشتر، مسجدسلیمان، شادگان و دشت آزادگان درحال ساخته شدن است و در جهت مقابله با آسیب‌ها مدنظر قرار گرفته است.
خدادادی با اشاره به این‌که آموزش مهم‌ترین مقوله در مقابله با آسیب‌های طبیعی و غیرطبیعی است اظهارداشت:   آموزش باید به صورت فراگیر و در سطوح مختلف انجام شود.
او در این راستا به افزایش خودامدادی و هدایت افکارعمومی در آسیب‌های طبیعی و غیرطبیعی اشاره کرد و گفت:  اطلاع‌رسانی به موقع بعد از وقوع حادثه و آموزش خبرنگاران و رسانه‌ها، نقش مهمی در تثبیت افکارعمومی دارد.  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد:   باید افراد آسیب‌پذیر شامل سالمندان، کودکان و افراد نیازمند توجه را شناسایی کنیم چون این افراد در زمان بحران، نیازهای خاصی ازجمله دارو، وسیله ایاب و ذهاب و مواد غذایی سالم را دارند.  

برگزاری کارگاه‌آموزشی نقش زن در خانواده
کارگاه آموزشی نقش زن در خانواده با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر استان گیلان برگزار شد.
موسوی با اشاره به این‌که زنان جامعه اسلامی با تربیت فرزندان صالح به رشد و شکوفایی جامعه کمک می‌کنند، افزود: زنان جامعه اسلامی باید حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند و در تربیت فرزندان از ائمه الگو بگیرند. حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه گفت:  داشتن جامعه سالم منوط به داشتن زنان صالح و سالم است  و امروز بیش از هر زمان دیگر دشمنان ایران اسلامی با تبلیغات وسیع و مخرب سعی در نابودی کانون خانواده دارند که خانواده‌ها  به‌ویژه بانوان با هوشمندی و رعایت حجاب و چارچوب‌های قانونی می‌توانند بنیان خانواده را مستحکم نگه دارند.

آزمون ارتقای نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در طبس برگزار شد
آزمون ارتقای درجه ۹۰ نجاتگر جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های فردوس، طبس و بشرویه به میزبانی هلال‌احمر شهرستان طبس برگزار شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان طبس در مراسم برگزاری این آزمون گفت: هدف اصلی از برگزاری آزمون ارتقای درجه، سنجش آمادگی مهارت‌ها و قوای جسمانی نجاتگران در هنگام بروز حوادث است.
حسینعلی فخاری افزود:  این آزمون براساس دستورالعمل سازمان در دو بخش مهارتی و جسمانی شامل آیتم‌هایی چون کمک‌های اولیه، تجهیزات نجات نیمه سنگین، اسکان اضطراری، کار با طناب، تست کوپر، دراز و نشست و معلق ماندن برگزار شد.
او اضافه کرد:  استفاده از مربیان با تجربه و افراد دارای درجه ایثار برای داوری از نکات مثبت این آزمون است. فخاری گفت:  فضای آموزشی باید بستر مناسبی برای جذب افراد باشد، همچنین امکانات و تجهیزات باید در اختیار فراگیران قرار گیرد تا آموزش‌ها موثر و مثبت واقع شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/11191/روی-خط-خبر