مکث
 

 

شناسایی 10 مظنون اسیدپاشی اصفهان
شهروند| رمزگشایی از معمای اسیدپاشی‌های اصفهان که از 15 شهریورماه کلید خورده بود، با گذشت 20 روز همچنان در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد. رسول زرگرپور استاندار اصفهان در نشست خبری روز دوشنبه ضمن محکوم کردن جنایت اسیدپاشی گفت: «در فاصله 15 شهریور تا 23 مهرماه در اصفهان 4 مورد اسیدپاشی رخ داد. در این رابطه یک قرارگاه عملیاتی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت در نیروی انتظامی و ستادی نیز در دادگستری استان اصفهان برای پیگیری مسائل حقوقی این پرونده، تشکیل و فعال شده است. در این مدت بیش از ده‌ها اکیپ امنیتی و انتظامی درحال پیگیری موضوع هستند و به دلیل این‌که این اسیدپاشی سازمان‌یافته نبوده و شهر نیز به اندازه کافی دوربین ندارد تاکنون نتوانستیم چهره فرد را شناسایی کنیم. البته سرنخ‌های زیادی در دست داریم و تاکنون 10 نفر در بازداشت به سر می‌برند. تمام احتمالات را بررسی می‌کنیم و این فرد در هر لباسی و وابسته به هر جایی که باشد، به مردم معرفی شده و به اشد مجازات می‌رسد گرچه تاکنون سرنخی مبنی بر سازمان‌یافته بودن این حرکت پیدا نکردیم. چند روانشناس با خانم‌های آسیب‌دیده صحبت کردند و به‌طور قطع فرد اسیدپاش شخصیتی ضد اجتماعی داشته که از مشکلات روانی رنج می‌برده است.» وی به میزان سوختگی مجروحان اسیدپاشی اصفهان اشاره کرد و گفت: «براساس اعلام منابع بیمارستانی، مورد آخر این اتفاق که در اصفهان بستری است، 12‌درصد دچار سوختگی شده، اما مصدوم دیگر این حادثه که درتهران بستری است بین 20 تا 26‌درصد سوختگی دارد.» استاندار اصفهان توضیح داد: «دو نفر دیگر که به صورت سرپایی درمان شده‌اند دچار سوختگی سطحی شده بودند که یکی از آنها نیز اعلام نکرده اسیدپاشی در کجا اتفاق افتاده است.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای» هم که به‌طور جدی مسئول پیگیری این پرونده شده، عصر روز یکشنبه در سخنرانی‌اش گفت: «نهادهای امنیتی پرونده‌های پیچیده‌تر از اسیدپاشی را حل کرده‌اند و عاملان شناسایی می‌شوند. مردم مطمئن باشند که مسئولان تلاش می‌کنند و به شایعات گوش ندهند و بدانند که عاملان شناسایی و مجازات می‌شوند.»
قربانی سوم اسیدپاشی اصفهان
سومين قربانی اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان بعد از 20روز، مهر سکوتش را شکست. این دختر جوان که نمی‌خواست نامش فاش شود حالا بخشی از زیباییش را از دست داده و دستانش هم سوخته است. روز حادثه در حال رانندگی با خودروی پراید سفید رنگش بود که ناگهان طعمه مرد اسیدپاش شد. این دختر جوان در رابطه با روز حادثه گفت: «در حال رانندگی بودم که ناگهان یک موتورسیکلت سوار به من نزدیک شد و مقداری اسید روی صورتم ریخت و به سرعت متواری شد.» در عين‌ حال استاندار اصفهان با بیان این‌که کسانی که در اسیدپاشی مورد سوءقصد واقع می‌شوند، در جایی به جز بیمارستان سوانح و سوختگی قابل بستری شدن نیستند، گفت: «کسانی که در اسیدپاشی مورد سوءقصد واقع می‌شوند، بدون‌شک تنها در بیمارستان سوانح و سوختگی بستری می‌شوند و آمارها در بیمارستان قابل بررسی است. ما با هرگونه شایعه‌سازی و انتشار شایعه به شدت برخورد می‌کنیم و نمی‌گذاریم فضای جامعه با این رفتارها خدشه‌دار شود.»
زنی که می‌خواست قربانی اسیدی باشد
در حالی ‌که این روزها مردم شهرهای ایران از کابوس اسیدپاشی وحشت‌زده هستند، زنی جوان سناریوی عجیبی را به اجرا گذاشت. صورتش را باندپیچی کرد تا خود را به لیست قربانیان  اسیدپاشی اصفهان اضافه کند اما هوشیاری ماموران پلیس، زن مرموز را در بن‌بست قانون قرار داد. چند روز پیش دختر جوانی که از اهالی یکی از روستاهای اصفهان بود به صورت غیرقانونی در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی خصوصی اصفهان بدون هیچ‌گونه معرفی‌نامه ساکن شد. اما پس از چند  روز صورتش را باندپیچی کرد و به خوابگاه رفت. او ادعا کرد قربانی اسیدپاشی فرد ناشناسی که با خودرو از کنارش عبور می‌کرده شده و ۴۸ ساعت در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بستری بوده است. این دختر مرموز در ادامه داستانسرایی‌اش گفته بود، جراحتش شدید نیست اما باید برای انجام پانسمان و اقدامات بعدی به بیمارستان برود، این در حالی است که از او خواسته شده تا به هیچ‌وجه برای اعلام شکایت به مراجع قضایی و امنیتی مراجعه نکند. همین ادعاها کافی بود تا پلیس وارد عمل شود.در بررسی‌ها مشخص شد هدف این دختر مرموز مظلوم جلوه دادن شخصیتش بوده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10977/مکث