روی خط خبر
 

 

یونسی: حادثه اسیدپاشی را نباید سیاسی کرد
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی با بیان این‌که حادثه اسیدپاشی را نباید سیاسی کرد، گفت: این مسأله یک اقدام علیه امنیت ملی است و همه جریان‌های سیاسی این حادثه را محکوم کرده‌اند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی یونسی، تصریح کرد: سران سه قوه خواهان پیگیری جدی این موضوع شده‌اند و قطعا عوامل آن به‌زودی شناسایی و مجازات می‌شوند.
وی ادامه داد: چنین اقدامات غیرانسانی در فرهنگ ایران جایی ندارد چرا که فرهنگ ایرانی و مردم آن ضدخشونت است و از این نوع اعمال نفرت دارند.
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی تصریح کرد: این نوع اعمال از گروهک‌های ضدانقلاب یا کشورهای بیگانه نشأت می‌گیرد اگرچه ممکن است عامل آن یک ایرانی متاثر از این جریان‌ها باشد.
وزیر اسبق اطلاعات درباره اقدامات تروریستی در شرق کشور گفت: اشکال مختلف گروهک‌های تروریستی از سالیان پیش در شرق کشور حضور داشته‌اند و مورد جدیدی نیست.
یونسی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی بر منطقه مسلط هستند اما مهم‌ترین کار این است که برای مقابله با ناامنی‌ها از خود مردم استفاده شود.

سیدحسن خمینی از آیت‌الله صانعی عیادت کرد
یادگار حضرت امام روز گذشته، از آیت‌الله العظمی یوسف صانعی عیادت کرد.
به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، روز گذشته از آیت‌الله العظمی یوسف صانعی عیادت و ضمن کسب اطلاع از مراحل درمانی، برای سلامتی ایشان دعا کرد.

منتجب‌نیا: تعامل میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو معنا ندارد
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در واکنش به نظر برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر تعامل و ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو گفت: تعامل میان این دو طیف معنایی ندارد و تنها در صورت حضور افراطیون این تعامل باید شکل بگیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رسول منتجب‌نیا با بیان این مطلب اظهار کرد: الان اصلاح‌طلب‌ها تن به اعتدال و روش فارغ از افراط و تفریط دادند. در میان اصولگراها هنوز مرزها مشخص نشده است. یک مجموعه‌ای از میان جریان اصولگرا به وجود آمده است که افراطی‌گری را ادامه می‌دهند که به هیچ وجه با عقل و منطق قابل پذیرش نیست.
وی درخصوص عملکرد دولت در بخش سیاست داخلی گفت: استانداران، فرمانداران و معاونینی که با دولت هماهنگ نیستند، بدون تعارف با آنها برخورد شود و بدانند وقتی رئیس‌جمهوری سیاستی را ابلاغ کرد خودشان را منطبق بکنند. وقتی جدی برخورد نشود شاهد جزایر مستقلی هستیم که هر استان یک خط‌مشی را دنبال می‌کند.

مجید انصاری: خرد جمعی و مصلحت‌اندیشی دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی بود
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا مجمع روحانیون آقای روحانی را به‌عنوان گزینه‌ ریاست‌جمهوری مطرح می‌کردند، تصریح‌ کرد: مجمع با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب تصمیم جدی‌شان این بود که با وحدت نظر در انتخابات ریاست‌جمهوری ورود پیدا کنند و نهایتا سعی کنند که با تکیه بر خرد جمعی و رعایت مصالح کشور حضوری پررنگ و موثر و هماهنگ در انتخابات داشته باشند و برهمین اصل هم پیش رفتند.
به گزارش فارس، مجید انصاری با بیان این مطلب افزود:  مجمع و سایر گروه‌ها که آقای روحانی را دارای شاخص‌های بالا و ارزشمند برای برعهده گرفتن مسئولیت اجرایی کشور و ریاست‌جمهوری می‌دانستند و بعد از مسائلی که در انتخابات پیش آمد نسبت به آقای‌ هاشمی و عارف هم با تبعیت از همین خرد جمعی و مصلحت‌اندیشی همراهی کردند. درواقع اتفاق نظر ایجاد شد تا از آقای روحانی حمایت کنند.
وی با بیان این‌که در دوران انتخابات و بعد از آن هیچگاه دنبال سهم‌خواهی نبودیم، گفت: روحانی شخصیتی مستقل و فراجناحی دارد و به هیچ وجه اینگونه نبود که بعد از انتخابات یکی از دوستان ما صحبتی داشته باشد مبتنی بر این‌که پستی را بگیرند، همه عزمشان جزم بوده برای این‌که انتخابات خوب برگزار شود که الحمدلله همین‌طور هم شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10953/روی-خط-خبر