میز خبر
 

 

پرونده آسیب‌زا بودن پارازیت‌ها روی میز دادستانی
شهروند| دادستانی تهران با شکایت یک وکیل دادگستری، بررسی آسیب‌زا بودن یا نبودن پارازیت‌های ماهواره‌ای را در دستور کار خود قرار داد.
مصطفی ترک‌همدانی افزود: این شکایت به همراه یکی دیگر از شهروندان در دادستانی تهران ثبت شده و برای رسیدگی در اختیار شعبه هفتم دادسرای کارکنان دولت قرار گرفته است.
به گفته این وکیل دادگستری شکایت یادشده براساس اظهارات معاون زیست انسانی سازمان محیط‌زیست مطرح شده است.
گورانی رئیس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است هرنوع انرژی الکترو مغناطیسی از جمله پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سلامت انسان تأثیر سوء دارد هرچند  تأثیر این پرتوها کمتر از امواج خود ماهواره است.

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای ماده سرطان‌زا در نان
برخی نانوانی‌ها همچنان از «جوش‌شیرین» استفاده می‌کنند
مهر| رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به استفاده از ماده‌ای سرطان‌زا برای ترد کردن نان در نانوایی‌های اردبیل، واکنش نشان داد. او گفت: این موضوع درست نیست، اما قابلیت پیگیری دارد.
 رسول دیناروند با این همه تأکید کرد: مشکل اصلی در پخت نان‌ها استفاده از جوش‌شیرین است، با این توضیح که:  «استفاده از جوش‌شیرین خلاف است و تأیید نمی‌شود، اما بعضی از نانوایی‌ها به‌خاطر عجله در آماده کردن خمیر و سودجویی که دارند، از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند.» به گفته او، به نفع کیفیت نان است که نانوانی‌ها برای فرآوری خمیر، از خمیر مایع استفاده کنند و اجازه بدهند خمیر آماده شود، این کار باعث می‌شود که کیفیت نان بالا برود و هیچ نیازی نیست از جوش‌شیرین در پخت نان استفاده شود.

پیشنهاد «اختصاص اعتبار برای درمان قربانیان اسیدپاشی» به دولت
شهروند| در جلسه هیأت دولت پیشنهاد تخصیص اعتبار خاصی برای درمان قربانیان اسیدپاشی به صورت کتبی نیز ارایه شد.
شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در هفتمین نشست مشاوران امور دستگاه‌ها که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: قصد داریم تفاهمنامه‌ای با کانون وکلا امضا کنیم تا از ظرفیت‌های اداره معاضدت برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی بهره ببریم.
او اظهار کرد: جنایاتی که تحت عنوان اسیدپاشی رواج یافته، امنیت جسمی، روانی دختران و زنان را خدشه‌دار کرده است. در این راستا در جلسه دیروز هیأت دولت وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور گزارش عملکرد خود در زمینه اسیدپاشی را ارایه دادند. وی افزود: قرار است برای تشدید مجازات اسیدپاشی لایحه‌ای به مجلس تقدیم شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10915/میز-خبر