اخبار كوتاه
 

 

فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی «امیراحمد انصاری» و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی مددکار و علی شاه‌حاتمی وارد مراحل فنی شده است و روز گذشته صداگذاری آن توسط حسین ابوالصدق آغاز شد.

«سفر ماه‌‌عسل» اثر پاتریک مودیانو با ترجمه نسرین اصغرزاده دومین کتاب برنده نوبل 2014 است که در روزهای اخیر تجدید چاپ شد.

فیلم «گهواره‌ای برای مادر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پناه‌برخدا رضایی به‌تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شد.

دو مستند ایرانی «عروسک کاموایی» ساخته عزت‌الله پروازه جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند و مستند «ما این‌جاییم، موگادیشو» ساخته مصطفی آتش‌مرد جایزه بهترین مستند کوتاه را از دهمین جشنواره مستند الجزیره  از آن خود کردند.

با پیوستن امین حیایی به‌عنوان بازیگر نقش اول مرد به پروژه سینمایی «آدم باش» مجید جوانمرد؛ این فیلم از امروز کلید می‌خورد.

پرویز پرستویی در تازه‌ترین تجربه بازیگری‌اش در فیلمی به نام «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی جلوی دوربین رفته است و عکسی از تازه‌ترین گریم او در این فیلم منتشر شده است.

کتاب «آرش کمانگیر» اثر سیاوش کسرایی با نقد و نظرهایی به قلم مهدی اخوان‌ثالث، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، یدالله رویایی، رضا براهنی، محمد حقوقی و پرویز ناتل‌خانلری منتشر شد.

فیلم سینمایی «امروز» رضا میرکریمی در ادامه حضورهای بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم «رباط» مراکش به نمایش درآمده است.

تمامی سینماهای کشور از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۱ آبان مصادف با ۸ محرم تا روز جمعه ۱۶ آبان‌ماه مصادف با ۱۳محرم تعطیل هستند.

10 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 9 نویسنده ادبیات کودک به‌زودی به‌ای‌بوک یا همان کتاب «الکترونیک» تبدیل خواهند شد، که در میان این آثار کتاب «قصه گل‌های قالی» از مرحوم «نادر ابراهیمی» نیز
 به چشم می‌خورد.

خانه طراحان انقلاب اسلامی همزمان با ایام محرم 1436 هجری قمری از سه پوستر جدید خود با عنوان «شمر زمانه‌ات را بشناس» رونمایی کرد. این پوسترها که تداعی‌کننده جریان دایمی مبارزه حق و باطل در طول تاریخ است، سعی کرده با زبان تصویر، استمرار تاریخی این مبارزه را ترسیم کرده و مخاطب را به شناخت باطل حقیقی در هر دوره‌ای از تاریخ رهنمون کند.

«شب غول‌ها»، دومین جلد از مجموعه «پارک وحشت» نوشته آر.ال.استاین با ترجمه شهره نورصالحی یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین آثار در ژانر وحشت است.

جی.کی رولینگ نویسنده بریتانیایی اعلام کرده یک هدیه ویژه برای دوستداران «هری پاتر» در روز ‌هالووین دارد و می‌خواهد با یک داستان کوتاه، آنها را به فضای ‌هالووین ببرد.

شاهرخ‌خان بازیگر مشهور بالیوودی این‌بار با فیلم «سال نو مبارک» رکورد شکست.

تصویرگری‌های غزاله بیگدلو در کتاب «عروسی هزارم»، مرجان فرمانی در «سرسره بازی»، ژیلا هدایی «کالسکه»، الهام کاظمی «دو تا باد، یه گردباد»، صبا معصومیان «گرگ‌ها و آدم‌ها»، آزاده مدنی، «روز شکار»، امیر مفتون «جغد و صبح» به کاتالوگ نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک کرواسی راه یافته است.

یغما گلرویی با انتقاد از شرایط حاکم بر ممیزی ترانه تأکید کرد که ممیزی ترانه‌ها و اجازه ندادن به خوانده شدن ترانه‌های اجتماعی نوعی ترانه سطحی عاشقانه و لیلی و مجنونی را باب کرده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10906/اخبار-كوتاه