پرسه در بازار
 

 

عسل ارزان تقلبی است
ارزان بودن عسل نشانه تقلبی بودن آن است. نازخند صبحی عضو اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با اعلام این مطلب گفت: با توجه به از بین رفتن 30 تا 50‌ درصد زنبورهای عسل در کشور طی‌سال گذشته، خریداران عسل باید به هنگام خرید این محصول به اصل بودن آن توجه داشته باشند چون عسل طبیعی به علت کمبود بسیار گران است. او همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر جمعیت زنبورهای عسل و زیان تولیدکنندگان ادامه داد: جمعیت زنبورعسل به دلیل وجود بیماری و ریزگردهایی با منشأ شیمیایی، تغییر کاربری باغات و همچنین داروهای چینی و تقلبی در بازار کاهش چشم‌گیری داشته است.

بازار داغ اجاره خودروهای لوکس
این روزها بازار اجاره خودروهای لوکس داغ شده است. به گفته نمایشگاه‌داران اتومبیل، این روزها بسیاری از جوانان، حتی برای یک روز هم که شده، حاضر هستند مبالغ زیادی هزینه کنند و با اجاره خودروهای لوکس به سفر بروند، عکس بگیرند یا حتی در خیابان‌ها خود را به رخ بکشند. بنابراین این روزها تب اجاره خودروهای وارداتی بالا گرفته است و برای برخی کسب و کار جدیدی ایجاد کرده است. به گفته نمایشگاه‌داران اتومبیل در این میان حتی برخی از مالکان شخصی خودروهای لوکس نیز اتومبیل خود را در روزهایی از هفته اجاره می‌دهند. به گفته فعالان بازار خودروهای اجاره‌ای، تعداد خانم‌هایی که درخواست اجاره خودرو دارند بیشتر از آقایان متقاضی است. مبلغ اجاره روزانه این خودروها به مدل آنها بستگی دارد و از روزی 120‌هزار تومان و برای خودرو ام‌وی‌ام شروع می‌شود و به روزی یک‌میلیون و 200‌هزار تومان برای خودروی پورشه باکستر 2012 می‌رسد.

افزایش 10‌درصدی قیمت سبزی
علی امامی معاون اتحادیه بارفروشان از افزایش 10‌درصدی قیمت سبزی خبر داد و گفت: با آغاز ماه محرم، قیمت میوه و صیفی‌جات درحال نزول است. او با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قیمت کرفس، بادمجان و کدو با افت ۱۵‌درصدی همراه بوده است، اظهار داشت: افزایش تقاضا سبب گران شدن ۱۰‌درصدی قیمت قرمه سبزی شده اما قیمت سبزی خوردن همچنان بدون تغییر مانده است. به گفته امامی، درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم کرفس با کیفیت ۴۰۰ تومان، بادمجان ورامین ۵۰۰ تومان، بادمجان دزفول بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای ۲۵۰۰ تومان، کدو خورشتی۷۰۰ تومان، کدو حلوایی ۷۵۰ تومان، سبزی خوردن ۷۵۰ تومان و سبزی قورمه ۱۰۰۰ تومان است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10883/پرسه-در-بازار