اقتصاد مجازی
 

 

خانه‌داران بیشترین مخاطبان فضای مجازی
ایسنا| سودابه رادفر، مدیرکل امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بانوان خانه‌دار در ایران بیشترین مخاطبان فضاهای مجازی را تشکیل می‌دهند. او توضیح داد: البته در تمام جهان بانوان از فضای مجازی بیشتر برای فعالیت‌های اجتماعی و سرگرمی استفاده می‌کنند و مردان بیشتر از شبکه‌های اقتصادی. همچنین به گفته رادفر بانوان نسبت به آقایان بیشتر در فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام فعالیت می‌کنند.

ربات‌های خبرنگار می‌آیند
 مهر| ربات‌های هوشمند به‌زودی می‌توانند به جای خبرنگاران خبر و گزارش تنظیم و بخش بزرگی از فعالان این بخش را بیکار کنند.
گوگل چندی قبل ۸۰۵‌هزار یورو بودجه به اجرای طرحی موسوم به «گزارشگران و داده و ربات‌ها» یا رادار اختصاص داد که هدف از اجرای آن طراحی ربات‌های خبرنگار بود که بتوانند هر ماه ۳۰‌هزار خبر و گزارش برای استفاده رسانه‌های محلی منتشر کنند.
حال انجمن مطبوعات انگلیس از اجرای چنین طرحی استقبال کرده و قصد دارد از ربات‌های یاد شده برای تولید خبر در انگلیس و ایرلند بهره بگیرد. استفاده کامل از رادار در مطبوعات محلی از ‌سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و ربات‌ها قادر به تولید انبوهی از اخبار با موضوعات مختلف خواهند بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/105275/اقتصاد-مجازی