توییت‌های موشکی علیه داعش
 

 

علیرضا کیانپور

روزنامه نگار
@kianpourAlireza

حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور یک‌بار دیگر ثابت کرد که دوره همه ما روزنامه‌نگارهای قر و اطواری سرآمده و حالا نوبت روزنامه‌نگارها و خبرنگاران مجازی است. درست همان زمان درخت‌هایی که تبدیل‌شان کرده بودیم، به کاغذهای روزنامه با سرعتی مضحک از پیچ و خم دستگاه‌های پرسروصدای چاپخانه‌ها می‌گذشتند و تصویری قدیمی و دِمده از عصر ارتباطات را می‌ساختند، سرعت واقعی عصر نت، روی مانیتورهای میلیون‌ها کاربر فضای مجازی قدرت‌نمایی می‌کرد، اما در کنار این حقیقت که برای چند صدمین‌بار اثبات شد، یک نکته جالب دیگر هم درپی این حمله موشکی به اثبات رسید. این‌که تقریبا تمامی مسئولان مملکت مجهزند به آنتی‌فیلترهای قدرتمند و حالا بیش از هر روزنامه و مطبوعه‌ای به شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های کاربری شخصی‌شان در توییتر و فلان و بهمان اعتماد دارند. با این مقدمه در ادامه نگاهی می‌اندازیم به توییت‌هایی که طی ساعات گذشته پس از حمله موشکی تا لحظه‌ای که بار دیگر این برگه کاغذ گران‌بها را فرستادیم درون ماشین چاپ، منتشر شد و شک نکنید توییت‌های زیادی هستند که به‌دلیل انواع و اقسام محدودیت‌های رسانه‌های کاغذی نادیده ماندند. این را هم همین‌جا بگویم که امروز تصمیم گرفتم برای این‌که توییت‌های بیشتری دیده شوند، لابه‌لایشان افاضه فضل نکنم و شما را تنها بگذارم با این چند توییت چاپ‌شده روی کاغذ!
محمدجواد ظریف: قابلیت موشکی ایران از شهروندان این کشور در راستای دفاع قانونی از خود و اقدامات مشترک در جهت مبارزه جهانی برای ریشه‌کن‌کردن داعش و گروه‌های افراطی حفاظت می‌کند.
حسین امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران به تلافی عملیات تروریستی اخیر در تهران، مرکز فرماندهی تروریست‌ها در سوریه را موشک باران کرد. این فقط یک هشدار نرم بود!
محسن رضایی: این شروع انتقام از داعش بود. سیلی بزرگتر در راه است. حامیان تروریسم نیز پیام اقتدار ایران را دریافت کنند.
حمید بعیدی‌نژاد: حملات موشکی به پایگاه نظامی داعش در سوریه اراده و ظرفیت ایران برای مبارزه علیه تروریسم و تهدیدات امنیتی را به تصویر کشید.
امیرعلی حاجی‌زاده: هدف ما اسراییل است و نیازی به موشک‌هایی با بُرد بیش از دوهزار کیلومتر نداریم. شلیک این موشک‌ها از فاصله ۷۰۰کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست.
سیدعباس صالحی: قدرت موشکی سپاه ایران «دیرالزور» را در هم کوبید. زور آمریکایی، زر سعودی و تزویر داعشی،‌ صلابت علوی را بهتر خواهد شناخت:
محمدرضا باهنر: وَفارَالتَنّور! حمله محدود اماکوبنده... این یک هشدار بود! گفته بودیم که انتقام می‌گیریم.
سیدحسین نقوی‌حسینی: سپاه پاسداران، خواب دشمنان ایران اسلامی را در هر نقطه‌ای از جهان آشفته می‌کند؛ عملیات امشب صرفا یک سیلی بود.
الیاس حضرتی: دست‌مریزاد به برادرانم در سپاه پاسداران براى پاسخ قاطع به دشمن تکفیرى. دشمن بداند کوچکترین تعرض به خاک ایران بى‌پاسخ نمى‌ماند.
محمدعلی وکیلی: حمله موشکی ایران به مقر تکفیری‌ها پیام روشنی به حکام سعودی است که بدانند در هنگام نیاز هزاران موشک قلب منافع آنها را در منطقه هدف خواهد گرفت. درود بر یاران قاسم سلیمانی که دل ملت را شاد کردند.
زهرا نژادبهرام: دفاع؛ مهمترین سلاح ایران برای مقابله با افراطی‌گری است. ایران، جنگ‌طلب نیست.
سیدعزت‌الله ضرغامی‏: شلیک مرگبار موشک‌های سپاه به تجمع داعش قلب همه ایرانیان، به‌ویژه خانواده شهدای حادثه تروریستی ۱۷خرداد را شاد کرد.
عطاءالله مهاجرانی: حمله موشکى به مقر داعش در دیرالزور، فراتر از حمله به داعش و انتقام شهیدان عملیات ترور در تهران است، پیامى روشن، مقتدرانه و بهنگام به همه.
پرویز اسماعیلی: بالاخره بعضی‌ها در منطقه باید می‌فهمیدند که ما فقط موشک تست نمی‌کنیم، لازم باشد استفاده هم خواهیم کرد. «آتش به اختیار» ماست.
مرتضی طلایی: می‌خواستی رعد صدای ما... تو گوش دنیا تا ابد باشه... از ابرهه چیزی نمی‌مونه... وقتی که سجیل از زمین پاشه! به یاد پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی‌مقدم
مسعود بهنود: از دید من، خطاست مماشات و هرنوع نمایش ضعفی در برابر ترامپ در این وضعیت. مماشات پای میز مذاکره‌ است. در این مرحله دنیا زبان غرور را بهتر می‌فهمد.
سیدمحمدعلی ابطحی: حمله موشکی از داخل خاک ایران به داعش، ایرانی‌ترین کاری است که غرور ملی را احیا کرد و باعث شد به ایرانی‌بودنمان افتخار کنیم.
الیاس نادران: موشک جواب ترقه!


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/103710/توییت‌های-موشکی-علیه-داعش