علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با «شهروند»:
 
مگر سر گنج نشسته‌ام که استقلال را بخرم؟!
 
مدیریت من، هیچ ابهام مالی ندارد بعضی حرف‌ها را بزنم، به خیلی‌ها برمی‌خورد
 

شهروند| علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال این روزها خارج از فضای فوتبال به کار رسانه‌ای خود می‌پردازد. حالا که ماه‌ها است او دیگر سمتی در باشگاه استقلال ندارد اما نامش همچنان بر سر زبان‌ها است. بحث ابهاماتی که در حساب‌های مالی باشگاه استقلال وجود داشت، گریبان فتح‌الله‌زاده را گرفته و او در پی اثبات حقانیت خود است. از سوی دیگر برخی شایعات حکایت از این داشت که فتح‌الله‌زاده یکی از مشتریان پر و پا قرص خرید امتیاز باشگاه استقلال در زمان حضور این باشگاه در بورس است. با وجود تمام حرف و حدیث‌ها اما نام علی فتح‌الله‌زاده در تاریخ استقلال مانده است و هنوز هم تعداد هوادارانی که این مدیر را دوست ندارند، کم نیست. گفت‌وگوی «شهروند» با علی فتح‌الله‌زاده درباره مسائل مختلف در ادامه می‌خوانید:
 با این‌که دیگر در بطن فوتبال نیستید اما نام شما همچنان بر سر زبان‌ها است.
لطف دوستان است دیگر. دلشان تنگ می‌شود، یادی هم از ما می‌کنند!
 همه چیز هم این‌قدر زیبا نیست، بحث حساب‌های مالی باشگاه انگار برایتان دردسر درست کرده است...
نه عزیز من، چه دردسری؟ من طی جلساتی که با مسئولان داشتم، حقانیت خودم را اثبات کردم.
 بیشتر توضیح می‌دهید؟
دوست ندارم این بحث زیاد به رسانه‌ها کشیده شود اما فکر می‌کنم برای روشن شدن اذهان عمومی یکسری مسائل را بگویم. بنده قبلا ریز و درشت مسائل مالی را به مدیران کنونی استقلال تحویل دادم و همه چیز مستند است. برایم جالب است که آقایان گفته‌اند مدارک را من گم کرده‌اند، چرا احتمال نمی‌دهند خودشان مدارک را گم کرده باشند؟ من یکی، دو‌سال نیست که در ورزش کار می‌کنم و همیشه تمام مسائل را روشن و واضح انجام داده‌ام. اگر هم شبهه‌ای وجود دارد، دوستان بخواهند تا برای توضیح دوباره خدمتشان بروم.
 مگر نمی‌گویید مشکل حل شده است؟
من همه اسنادی را که لازم بوده ارایه کردم و از نظر من مشکلی وجود ندارد؛ حالا اگر دوستان ما باز هم ابهام برایشان وجود دارد، بگویند تا برویم و یک چای دیگر با هم بخوریم.
 از این بحث بگذریم، شما سال‌ها در فوتبال حضور داشتید و جزو مدیرانی بودید که با عشق کار کردید. دلتان برای فوتبال تنگ نشده است؟
دلتنگی هست اما تجربه چندین‌ساله حضور در فوتبال به من می‌گوید در شرایط کنونی از فضای ورزش دور باشم، بهتر است. در تمام سال‌های حضورم در استقلال خیلی حرص خوردم. به قول همسرم، باید کمی هم به فکر سلامتی‌ام باشم. دیگر از ما سنی گذشته و این همه استرس برایمان خوب نیست.
 البته سن بهرام افشارزاده مدیرعامل کنونی استقلال از شما هم بیشتر است!
افشارزاده اندازه من استرس ندارد. او مدیر کاربلدی است و با این‌که صحبت‌هایی علیه من انجام داده است اما دوست ندارم درباره‌اش حرفی بزنم. با این حال زمانی که من مدیرعامل بودم، وزارت ورزش 2.5‌میلیارد به ما پول داد و حالا به گفته امیررضا خادم‌افشارزاده 12‌میلیارد تاکنون پول گرفته و قرار است تا پایان فصل به 25‌میلیارد برسد. پس استرس افشارزاده از من کمتر است! (می‌خندد)
 خارج از شوخی، برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ندارید؟
واقعا خیر، چندی پیش برخی از دوستان که قصد خرید باشگاه را داشتند، نزد من آمدند و مشورت خواستند. با من بر سر مدیرعاملی هم صحبت کردند اما گفتم که فعلا قصد بازگشت به ورزش را ندارم. آنها اصرار شدیدی به خرید استقلال دارند و فکر می‌کنم به‌زودی برنامه‌هایشان را اجرایی کنند.
 یعنی شما به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس خوشبین هستید؟
اگر مرد عمل پیدا شود، بله. باید اولا یک خریدار خوب پیدا شود، دوما وزارت ورزش هم کمک کند. خصوصی‌سازی همین‌طوری انجام نمی‌شود. باشگاه استقلال، کالا نیست که پول بدهی آن را بخری بعد هیچ حمایتی نشوی. فوتبال هزینه دارد و بدون دریافت حقش هیچ‌کس نمی‌تواند خودش را در آن حفظ کند. نمونه‌اش هم حسین هدایتی است. بنده خدا آمد در فوتبال سرمایه‌گذاری کند، ورشکست شد! الان هم کلی بدهی دارد. اگر وزارت ورزش حمایت کند، به نظر من می‌شود استقلال و پرسپولیس را به صورت خصوصی اداره کرد.
 خود شما برنامه‌ای برای خرید امتیاز باشگاه استقلال ندارید؟
مگر سر گنج نشسته‌ام؟!، من توان مالی خرید استقلال را ندارم اما به وزارت ورزش پیشنهاد دادم که 5‌سال تیم را دست من بدهند و بگذارند 5 عضو از 7 عضو هیأت‌مدیره را خودم تعیین کنم. در آن صورت یک قران پول از وزارت ورزش نمی‌خواهم حتی در این 5‌سال برند باشگاه را هم نمی‌خواهم و برند در اختیار وزارت ورزش باشد. من در آن صورت می‌توانم باشگاه را اداره کنم بدون آن‌که نیاز مالی داشته باشم. البته اینها برای گذشته بود و الان می‌خواهم استراحت کنم.
 تفاوت‌های این استقلال با زمان شما چیست؟
اجازه بدهید من حرفی درباره استقلال نزنم چون ممکن است برای این تیم حاشیه‌ای درست شود. فقط می‌گویم که امیر قلعه‌نوعی مربی بزرگی است و می‌تواند این تیم را قهرمان کند.
 درباره احتمال برکناری کفاشیان هم نمی‌خواهید صحبت کنید؟
آخر موضوع این است وقتی یک آدم بیرون است و صحبت می‌کند، همه فکر می‌کنند چون بیرون نشسته حسودی‌اش می‌شود و می‌خواهد جای طرف را بگیرد. من هم چند بار صحبت کردم به بعضی‌ها برخورد، پس اجازه بدهید حرف جدیدی نزنم. کفاشیان هم دوست ما است و در دورانی که با او کار کردم، از او جز خوبی چیزی ندیدم.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10152/مگر-سر-گنج-نشسته‌ام-که-استقلال-را-بخرم؟!