42 مدال برای کاروان غدیر تا پایان روز دوم
 
نقره‌ها ایران را به جایگاه پنجم تنزل دادند
 

 

شهروند| در روز دوم بازی‌های پاراآسیایی اینچئون ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند و اتفاقا با کسب 23 مدال از نظر تعداد، مدال‌های بیشتری را نسبت به روز نخست کسب کردند اما مرغوبیت مدال‌ها که اکثرا نقره بود، باعث شد که کاروان غدیر به پله پنجم سقوط کند.
فقط 3 طلا در روز دوم
با این‌که پیش‌بینی می‌شد ورزشکاران کشورمان در روز دوم مدال‌های طلای بیشتری را نسبت به روز نخست که 5 طلا کسب کردند، به دست بیاورند اما روز دوم نیز بیشتر برای جانبازان و معلولان ایران نقره‌ای بود. ساره جوانمردی که در روز نخست نیز اولین طلای بانوان ایرانی را بر گردن آویخت، دیروز در ماده‌ای دیگر از تیراندازی به دومین طلای خود دست یافت. محمد الوان‌پور در ادامه موفقیت‌های دوومیدانی موفق شد در پرتاب نیزه یک طلای دیگر برای ایران به دست آورد و درنهایت نیز امیر جعفری در وزن 59- کیلوگرم نخستین طلای کاروان وزنه‌برداری را کسب کرد.
نقره‌هایی که می‌توانست طلا باشد
هاجر تکتاز، جلال خاکزادیه، امین عبدل‌پور، حمید اسلامی، ‌هاشمیه حیدریان، حبیب حسینی و مسعود حیدری(دوومیدانی)، تیم 4 در 100 متر و شاهین ایزدیار(شنا)، مهدی زمانی(تیراندازی) و حمزه محمدی تمام نفراتی بودند که روز گذشته به مدال نقره رسیدند و با کمی دقت شاید می‌توانستند به مدال خوش‌رنگ طلا دست یابند. 8 مدال برنز نیز حاصل تلاش سيامک صالح‌فرج‌زاده، علی الفت‌لاوی، عبدالرسول میرشکاری، لیلا ملکی(دوومیدانی)، عالیه محمودی(تیراندازی)، سعید رحمتی(جودو) و محمدحسین کریمی(شنا) بود.
27 مدال بیشتر، یک رتبه پایین‌تر
کاروان ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی که در پایان روز نخست در پله چهارم جدول مدال‌ها قرار گرفت، در پایان روز دوم یک رده سقوط کرد. جالب اینجاست که ازبکستان با 27 مدال کمتر از ایران به رده چهارم صعود کرد اما چون آنها از 15 مدالشان 12 طلا کسب کرده‌اند و تعداد طلاهای ایران 8 مدال است، وضع بهتری در جدول مدال‌ها خواهند داشت. چین با 62 طلا، 33 نقره و 20 برنز قاطعانه صدرنشین است، کره‌جنوبی با 20 طلا، 14 نقره و 20 برنز جای ژاپن را در رده دوم گرفت و ژاپنی‌ها با 17 طلا، 17 نقره و 18 برنز سوم هستند. ورزشکاران ایرانی امروز نیز در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان می‌روند و شانس رسیدن به رده چهارم را دارند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10148/نقره‌ها-ایران-را-به-جایگاه-پنجم-تنزل-دادند