ذره‌بين
 

 

مهار آتش در انبار کاغذ و تریکو
آتش‌سوزی انبار کاغذ و تریکو در خیابان ظهیرالاسلام، بدون خسارت جانی مهار و خاموش شد.
با شعله‌وری انبار کاغذ و تریکو، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 7:09 صبح دیروز آتش‌نشانان ایستگاه‌های 1، 2، 46 و گروه امدادونجات یک را به همراه خاور دستگاه‌های تنفسی، نردبان و تانکر آب، راهی محل حادثه در خیابان ظهیرالاسلام کرد.
در محل آتش‌سوزی یک ساختمان 2طبقه قدیمی با سقف شیروانی دیده می‌شد که طبقه اول آن انبار کاغذ و مملو از رول‌های کاغذ بود و طبقه دوم آن نیز کارگاه تولیدی محصولات تریکو و کشباف بود که حجم زیادی از پارچه، نخ و لباس را در خود جای داده بود.
پس از بررسی‌های اولیه معلوم شد آتش‌سوزی از طبقه دوم آغاز شده و به علت قابلیت اشتعال بالای اجناس به سرعت گسترش یافته و به اطراف سرایت کرده بود و شعله‌وری آن به‌حدی بود که دود از خروجی‌های ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید.
در این عملیات آتش‌نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول به سمت کانون آتش‌سوزی که در طبقه دوم بود رفته و پس از باز کردن قفل در ورودی و نجات معجزه‌آسای یک کارگر شب‌کار که درون محل آتش‌سوزی محبوس شده بود مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند و در زمان کوتاهی آن را تحت کنترل خود درآوردند که خوشبختانه به سرعت خاموش شد.
با توجه به وجود دود شدید، گروهی از آتش‌نشانان به سمت سقف شیروانی رفته و بخشی از آن را شکافتند و دودهای ناشی از آتش‌سوزی را از ساختمان خارج کردند.
در این حادثه با عملیات سریع آتش‌نشانان از گسترش آتش‌سوزی و سرایت آن به اطراف جلوگیری شد که در صورت وجود سیستم‌های خودکار و کپسول‌های خاموش‌کننده‌ها و نیز آموزش آن به پرسنل انتظار می‌رفت از بروز خسارت مالی نیز به حد چشمگیری
 جلوگیری شود.

اعدام چهار قاچاقچی در رشت
چهار قاچاقچی در رشت اعدام شدند. سیاوش‌پور رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: مردی 32ساله به جرم نگهداری یک کیلو و 905 گرم هرويین، مردی 46ساله به جرم مشارکت در خرید، نگهداری، حمل و ارسال 27کیلوگرم تریاک، مردی 44ساله به جرم خرید یک کیلوگرم شیشه و 330 گرم هرویین و مردی 34ساله به جرم خرید 2 کیلو و 200 گرم شیشه دیروز  در زندان مرکزی رشت اعدام شدند.

6 نفر قربانی طوفان در مکزیک
در پی وقوع طوفان استوایی «ترودی» در جنوب مکزیک شش تن جان خود را از دست دادند. مقامات داخلی مکزیک اعلام کردند از روز شنبه طوفان استوایی ترودی بخش‌هایی از این کشور را درنوردیده که بر اثر آن شش تن کشته شدند. طبق اعلام مقامات مکزیک، حدود 2000 نفر از خانه‌های خود تخلیه شده و در هفت پناهگاه موقت اسکان داده شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، در 36 منطقه از ایالت «گوئررو» وضع اضطراری اعلام شده است. علاوه بر این از بودجه‌های شرایط بحران برای برطرف کردن نیازهای ضروری حادثه‌دیدگان استفاده خواهد شد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/10144/ذره‌بين