شماره ۱۱۲۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری:
صدا و سیما رقیب روحانی شده است

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با انتقاد از رویه صداوسیما درتبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: صداوسیما به رقیب روحانی تبدیل شده است.
به گزارش ایسنا، مجید انصاری درنشست خبری دیروز خود با اشاره به این‌که براساس قانون، صداوسیما موظف است با حفظ بی‌طرفی کامل تبلیغات انتخابات را برگزار کند، اظهار کرد:   وظیفه صداوسیما تشویق مردم به حضور در انتخابات، ایجاد نشاط و آگاهی سیاسی و ارایه برنامه‌های نامزدهای انتخابات است.
وی افزود: باکمال تاسف شاهدیم صداوسیما با بی‌توجهی به اصل بی‌طرفی، به بهانه‌های مختلف، با ایجاد برنامه‌های خود علیه دولت مستقر و شخص رئیس‌جمهوری اقدام تخریبی انجام می‌دهد. عدالت اطلاع‌رسانی دربرنامه‌های صداوسیما به‌ویژه دربرنامه 30: 20 رعایت نمی‌شود. برنامه‌های سایر نامزدها ازجمله آقای رئیسی به صورت مکرر و متعدد پخش می‌شود، درحالی ‌که اجتماع چند 10هزار نفری مردم در استادیوم آزادی شاید فقط چند ثانیه پخش شد، درحالی ‌که درنمایش تعداد جمعیت و شعارهای مردم یک‌جانبه عمل شد.
انصاری ادامه داد: شورای نظارت بر تبلیغات صداوسیما یا نظارت کافی اعمال نمی‌کند یا صداوسیما به تذکر آنها وقعی نمی‌نهد. شاهدیم با خبرسازی‌های نادرست و سیاه‌نمایی‌های کاذب، صداوسیما سعی می‌کند که القا کند دولت کارآمد نیست و به وعده‌هایش عمل نکرده است. همین امروز دربخش خبری ساعت 14 به بهانه مسائل انتخاباتی، کارگاه‌هایی که تعطیل شده‌اند، به نمایش درآمد و مصاحبه‌های جهت‌دار گرفته شد. با این هدف که القا کنند هر روز واحدهای تولیدی تعطیل شده و اشتغال درحال کاهش است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که 8،7 دقیقه برنامه علیه دولت پخش کردند، خاطرنشان کرد: اگر انصاف و عدالت داشتند، از فعال‌شدن 22‌هزار واحد نیمه‌تعطیل و تعطیل که دولت آنها را با پرداخت 15‌هزار‌میلیارد تومان فعال کرده یا ایجاد یک‌میلیون‌ و300‌هزار فرصت شغلی خالص در‌سال 94 و 95 گزارش تهیه می‌کردند. من به مردم عرض می‌کنم روحانی با رقیب دیگری به نام صداوسیما مواجه است که البته در سه‌سال‌ونیم گذشته همواره درجهت تخریب دولت به‌ویژه درقضیه برجام مشغول بوده و این روزها بی‌عدالتی خود را بشدت تعقیب می‌کند. ما از این رویه بشدت گله‌مند هستیم.
انصاری درباره شکایت دولت از رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، گفت: تعداد بسیار زیادی از این بی‌عدالتی‌ها در رسانه‌ها درحال انجام است که این تخلفات ازسوی وزارت کشور، ستاد انتخابات روحانی و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به قوه‌‌قضائیه، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات و شورای نگهبان ارسال شده ولی هیچ رسیدگی را شاهد نبودیم. ممکن است آنها بگویند شکایت درحال رسیدگی است، درحالی ‌که تخلفات انتخاباتی باید بلافاصله رسیدگی شود. تجربه نشان داده که به این شکایت رسیدگی نشده یا بایگانی می‌شود. اگر بعد از انتخابات هم رسیدگی شود، چاره‌ساز نیست، زیرا این اقدامات موجب گمراه‌شدن مردم می‌شود.
وی ادامه داد: من به‌عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از این حق مردم دفاع می‌کنم که آنها باید ازهمه مسائل انتخابات آگاه شوند. این حق درحال تضییع است. طرح شکایت از این رسانه‌ها وظیفه قانونی ماست. از قوه‌قضائیه و شورای نگهبان درخواست می‌کنم جلوی این بی‌عدالتی رسانه‌ها را بگیرند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که دولت همیشه از آزادی بیان و حق اطلاع‌رسانی دفاع کرده و هزینه سنگینی بابت دفاع از مطبوعات پرداخت کرده و می‌پردازد، اظهار کرد:  تخلف از قوانین و سوء‌استفاده از اموال عمومی ربطی به آزادی بیان ندارد. برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی که متعلق به نهادهای حکومتی هستند، قانونا حق ندارند به نفع یا علیه کاندیدا تبلیغ کنند. این رسانه‌ها جرایم متعددی مرتکب می‌شوند. جرم اول آنها سوءاستفاده از اموال عمومی به نفع برخی کاندیداها و علیه دولت و شخص روحانی و جهانگیری است، جرم دوم آنها تهمت‌زدن و نشر اکاذیب است، جرم سوم آنها نیز تضعیف جایگاه ولایت فقیه است.
انصاری ادامه داد: شکایت از این مجموعه نه به جهت انتقاد از دولت و شخص روحانی است، بلکه شکایت ما براساس موازین حقوقی است که متاسفانه تاکنون نتیجه عملی نداشته و صرفا طرح شکایت بوده است.


تعداد بازدید :  581