شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
پاپاراتزی

اسطوره مصر در لیست تروریست‌ها
دادگاهی در مصر محمد ابوطریکه، بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال این کشور را به اتهام کمک مالی به جنبش «اخوان‌المسلمین» در لیست تروریست‌ها قرار داد. براساس قوانین کشور مصر، افرادی که در لیست تروریست‌ها در کشور مصر قرار دارند حق سفر ندارند و پاسپورت و کارت شناسایی‌شان ضبط خواهد شد. محمد عثمان، وکیل ابوطریکه گفت که بازیکن اسبق تیم‌ملی مصر که 105 بازی ملی دارد به صورت غیرقانونی با این حکم مواجه شده چرا که هیچ مدرکی علیه وی پیدا نشده است. ابوطریقه در ‌سال 2013 در سن 37سالگی از فوتبال بازنشسته شد. جنبش اخوان‌المسلمین از ‌سال 2013 از سوی دولت مصر در لیست تروریست‌ها قرار داده شده است و بازیکن محبوب مصری‌ها نیز چنین سرنوشتی پیدا کرده است.

جهانبخش در مسیر مهدوی‌کیا
علیرضا جهانبخش این فصل یکی از بهترین‌های آلکمار بود و توانسته عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد. او به تازگی بایکی از سایت‌های هلندی گفت‌وگویی انجام دادکه درباره دوران بعد از فوتبالش حرف زده است. جهانبخش آرزوهایی دارد که بسیار به مهدی مهدوی‌کیا شباهت دارد؛ آرزویی مانند تأسیس آکادمی فوتبال بعد از پایان دوران بازیگری. او گفته است: «صد‌درصد مطمئنم که بعد از پایان فوتبالم به ایران بازمی‌گردم و آکادمی فوتبال خواهم زد تا به استعدادهای جوان کمک کنم دوست دارم باعث شوم کودکان ایرانی به رویای فوتبالیست شدن‌شان جامه عمل بپوشانند. تا زمانی که آنها هدف داشته باشند و خودشان را باور کنند می‌توانند پیشرفت کنند و بهتر شوند و من هم افتخار می‌کنم الگو و الهام‌بخش آنها باشم.

شکایت از هندبال به خاطر 4‌هزار دلار
«فراس احمد» بازیکن خارجی سابق تیم هندبال صبای قم که در‌ سال 2014 به مدت 3 ماه با مبلغ 9‌هزار دلار در این تیم حضور داشت، بدون دریافت تمام مبلغ قرارداد به کشورش بازگشت. او از کل مبلغ قراردادش 5‌هزار دلار را دریافت کرد و باشگاه صبا برای پرداخت مابقی آن مهلت یک ماهه خواسته، اما اکنون با گذشت بیش از دو‌سال هنوز به حقوق خود نرسیده است. فراس احمد در مورد این موضوع اظهار کرد: «من تنها یک نامه از فدراسیون هندبال می‌خواهم تا این موضوع که 4‌هزار دلار از باشگاه صبای قم طلبم را کتبا اعلام کند و من آن را به فدراسیون آسیا بفرستم اما آنها این کمک را به من نکردند. از فدراسیون هندبال ایران شکایت خواهم کرد تا بتوانم حقم را بگیرم و دلیل این‌کار من هم منطقی است.»

یک ارابه‌ران پردرآمدترین ورزشکار
این روزها مطبوعات دنیا شدیدا تحت تاثیر پیشنهادهای وسوسه کننده و هنگفت چینی‌ها به ستاره‌های دنیای فوتبال هستند اما جالب است بدانید پردرآمدترین ورزشکار تاریخ هرگز در نسل کنونی جایی ندارد. گایوس آپولوس دیوکلس نامی است که شاید در قرن 21 خیلی‌ها با آن نا‌آشنا باشند اما او ورزشکاری بوده که در دوران خودش بیشترین دستمزد را می‌گرفته است و حتی می‌توان او را پردرآمدترین ورزشکار تاریخ دانست. دیوکلس طبق گزارشات بیش از 15 میلیارد دلار سالیانه به دست آورده است. او که یک ارابه‌ران رومی بوده در سن 18 سالگی کارش را آغاز کرده و بیش از 24 سال به کارش ادامه داده است.در این مدت او در 4 هزار و 257 مسابقه شرکت کرده و در 1462 مسابقه پیروز بوده است.

 


تعداد بازدید :  428