شماره ۹۵۲ | ۱۳۹۵ شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
مجموعه «نقاب» و دو کتاب پلیسی دیگر

شهروند| برای عاشقان رمان‌های پلیسی امروز 2 پیشنهاد داریم. «تصادف» نوشته فردریک دار و «پرواز لک‌لک‌ها» کاری از ژان کریستف گرانژه، از سری کتاب‌های مجموعه پلیسی «نقاب»، که توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این رمان‌ها که نام عباس آگاهی را به عنوان مترجم پای خود دارند عناوین ۶۱ و ۶۲ مجموعه کتاب‌های نقاب را تشکیل می‌دهند.
فردریک دار، نویسنده نامدار فرانسوی در حوزه ادبیات پلیسی است و برخی آثار او از جمله «آسانسور»، «مرگی که حرفش را می‌زدی»، «کابوس سحرگاهی»، «چمن»، «قیافه نکبت من»، «بچه پرروها»، «زهر تویی» و «قاتل غمگین» با ترجمه عباس آگاهی در مجموعه نقاب به چاپ رسیده است. در رمان «تصادف»، محل شکل‌گیری داستان، یک مدرسه ابتدایی 2 کلاسه است و شخصیت‌های آن یک زوج نامتناسب و یک دختر جوان هستند. این دختر در اولین شغلش، به آموزگاری این دبستان منصوب شده است. ورود فرانسوا کاسل به روستا، سرآغاز روابطی پرتنش میان او با آموزگار دیگر دبستان و همسر اوست. روابـطی که با رمز و راز ادامه می‌یابد و به ‌زودی به فاجعه‌ای نامنتظره می‌انجامد... «تصادف» در ۱۶۰ صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.
ژان‌کریستف گرانژه، نویسنده رمان «پرواز لک‌لک‌ها» نیز روزنامه‌نگاری مستقل است که با خبرگزاری‌های مختلف و نشریاتی چون فیگارو همکاری داشته است. او به خاطر گزارش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی خود در سطح جهانی شناخته شده است. در رمان پرواز لک‌لک‌ها نیز اطلاعات دقیق علمی و مهارت او در مستند‌نگاری آشکار است. داستان «پرواز لک‌لک‌ها» از سوییس آغاز می‌شود. راوی جوان داستان یعنی لویی آنیتوش، برای دیدار با یک پرنده‌شناس به نام ماکس بوهم، به مونترو در کنار دریاچه لِمان سفر می‌کند، اما آن پرنده‌شناس را مرده، بر فراز آشیانه مرتفع لک‌لک‌ها می‌یابد. آنیتوش برای کشف معمای مرگ بوهم، مسیر مهاجرت این پرندگان را در پیش می‌گیرد و پا به سفری طولانی و پرحادثه می‌گذارد... «پرواز لک‌لک‌ها» در ۲۸۴ صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار ریال منتشر شده است.


تعداد بازدید :  478