شماره ۹۵۲ | ۱۳۹۵ شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
تیم ملی امشب برای صعود به نیمه‌نهایی به مصاف پاراگوئه می‌رود
برزیل، مقهور قدرت فوتسال ایران

شهروند| وقتی تیم ملی فوتسال با 3 بازی
ناامیدکننده قرار بود در یک هشتم نهایی جام‌جهانی به مصاف برزیل برود، حتی خوش‌بین‌ترین هواداران هم به شکست پرافتخارترین تیم جهان امیدوار نبودند اما تحولی در تیم ملی کشورمان رخ داد که در نهایت به خلق یک شگفتی بزرگ و ثبت یک اتفاق تاریخی برای فوتسال ایران انجامید. حالا شاگردان ناظم الشریعه در آستانه ثبت یک اتفاق تاریخی دیگر هستند و تلاش خود را برای قرار گرفتن روی یکی از سکوهای جام‌جهانی برای نخستین‌بار انجام می‌دهند.
ثبت پیروزی تاریخی
در تاریخ فوتسال ایران در بازی‌های رودررو مقابل برزیل، 2 نتیجه مساوی بهترین نتایج محسوب می‌شد و انتظار نمی‌رفت تیمی که در این دوره خیلی آماده نشان نمی‌داد، از پس برزیل قدرتمند بربیاید. تیم متحول شده ناظم‌الشریعه با وجود نمایش خوبی که داشت، 2 گل در آغاز بازی دریافت کرد تا امیدها برای ایران به حداقل برسد اما در ادامه گل حسین طیبی اختلاف را به حداقل رساند. نتیجه در نیمه دوم 3 بر یک شد و ایران در آستانه حذف قرار گرفت اما درخشش بازیکنان ایران باعث شد بازی در وقت‌های عادی 3 بر 3 و در وقت‌های اضافه 4 بر 4 خاتمه یابد. در انتهای این مسابقه که تا اولین ساعات صبح به طول انجامید، ایران توانست در ضربات پنالتی برزیل را شکست داده و دست به یک کار تاریخی بزند. فوتسال ایران برای اولین بار برزیل را با تمام ستارگانش شکست داد تا سلسائو برای نخستین بار نتواند در جام‌جهانی روی سکو قرار بگیرد.
شمسایی جاودانه ماند
رکورد وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی ایران که سال‌هاست عنوان آقای گلی فوتسال جهان را در اختیار دارد، در جام جهانی از سوی ستاره برزیلی تهدید می‌شد. با توجه به اینکه فالکائو این فرصت را داشت که در جام جهانی 2016 به رکورد شمسایی برسد، همگان در انتظار رکوردشکنی از سوی او بودند اما بعد از حذف برزیل ستاره برزیلی هم از دنیای فوتسال خداحافظی کرد تا شمسایی همچنان آقای گل جهان باقی بماند. شمسایی 392 گل در بازی‌های ملی به ثمر رسانده و فالکائو با توجه به 3 گلی که مقابل ایران به ثمر رساند، 381 گل در کارنامه خود ثبت کرد اما  به  شمسایی نرسید.
ستاره برزیلی روی دست ایرانی‌ها
ستاره برزیلی با اینکه اعلام کرده بود بعد از جام جهانی 2016 از دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند اما خودش را به هیچ وجه برای این خداحافظی زودهنگام از جام‌جهانی آماده نکرده بود. بازیکنان برزیل که از نمایش حیرت‌انگیز ایران شوکه شده بودند، شاید خیلی یادشان نبود که کاپیتان تیمشان آخرین بازی اش را انجام داده اما ایرانی‌ها در اوج شادی، ستاره برزیلی را فراموش نکردند و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتسال جهان را روی دستان خود بردند. حرکت قابل تقدیر بازیکنان ایرانی در رسانه‌های بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و حتی سایت فیفا نیز به این موضوع پرداخت: «پس از این پیروزی ایرانی‌ها ستاره تیم فوتسال برزیل را در حرکتی زیبا و جالب روی دستان خود قرار دادند و به هوا پرتاب کردند.»
فالکائو: هیچ وقت ایرانی‌ها را فراموش نمی‌کنم
آلساندرو روزا ویرا ملقب به فالکائو، به دوران بازیگری 25 ساله خود که همراه با افتخارات زیادی از جمله کسب چند عنوان قهرمانی جهان و چند توپ طلای جهان بود، خاتمه داد. او درباره بازی برابر ایران و تقدیر ایرانی‌ها از او به سایت فیفا می‌گوید: «دوست داشتم با کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی از ورزش خداحافظی کنم، اما باز هم به همین عملکرد و نتایجی که به دست آورده‌ام، افتخار
می‌کنم. 2 بار قهرمان جام جهانی شدم اما بزرگترین افتخار من محبت و حمایت هواداران است. وقتی بازیکنان تیم حریف (ایران) به جای آنکه مشغول شادی برای برد تاریخی‌شان باشند، نزد من می آیند و از من تشکر می‌کنند، مرا روی دست‌های‌شان گرفته و بالا و پایین می‌اندازند تا این لحظات را با من شریک باشند، به خودم می‌بالم و بسیار افتخار می‌کنم. رفتار جوانمردانه بازیکنان ایران را هرگز از یاد نخواهم برد.»
پاراگوئه، حریف بعدی
بعد از حذف برزیل به دست ایران که یک شگفتی بزرگ محسوب می‌شد، روز گذشته مصر توانست ایتالیا را 4 بر 3 از پیش رو بردارد تا یک شگفتی دیگر را رقم بزند. بعد از پایان دور یک هشتم نهایی تیم‌های روسیه، پاراگوئه، ایران، آرژانتین، مصر، پرتغال، اسپانیا و جمهوری آذربایجان مجوز حضور در جمع 8 تیم برتر را کسب کردند. در این مرحله ایران باید طبق قرعه به مصاف پاراگوئه‌ای برود که در آخرین رنکینگ جهانی در رده یازدهم و 5 رده پایین‌تر از ایران قرار گرفته است. پاراگوئه در دور قبلی توانست کلمبیا را شکست داده و در کمال تعجیب میزبان مسابقات حذف شد. حالا امشب یک تیم از میان ایران و پاراگوئه به جمع 4 تیم می‌رسد، در شرایطی که تیم ملی کشورمان بعد از قدرت بهادری، حالا با مصدومیت حسین طیبی هم روبه‌رو است.
برنامه مرحله یک چهارم نهایی
شنبه، 3 مهرماه: ایران – پاراگوئه(ساعت 23:30)
یکشنبه، 4 مهرماه: اسپانیا-روسیه(ساعت 2:30 بامداد) و مصر - آرژانتین(ساعت23:30)
دوشنبه، 5 مهرماه: آذربایجان - پرتغال(ساعت 2:30 بامداد)


تعداد بازدید :  413