فیلم «جیسون بورن» به لطف فروش فوقالعاده در سینمای چین صدرنشین فهرست هفتگی پرفروشترینهای سینمای جهان شد.
«جیسون بورن» دنباله جدید از مجموعه فیلمهای اکشن «بورن» محصول کمپانی یونیورسال در 6 روز آغازین نمایش در سینماهای چین به فروش 50میلیون دلاری دست یافت تا در آخر هفته میلادی که گذشت در مجموع 56/8میلیون دلار در 62 بازار خارجی خود فروخته باشد. این فیلم تاکنون فروشی بالغ بر 185میلیون دلار را در گیشه بینالملل رقم زده و رکورددار فروش آغازین مجموعه «بورن» در سینماهای چین است. به گزارش ایسنا، فیلم «جیسون بورن» میتواند با عبور از فروش 202میلیون دلاری فیلم «اولتیماتوم بورن»، به پرفروشترین فیلم در سری فیلمهای «بورن» در گیشه بینالملل تبدیل شود. این فیلم قرار است از اول سپتامبر در یونان، ایتالیا و روسیه و از 7 اکتبر در ژاپن روی پرده برود.
همچنین انیمیشن «زندگی مخفیانه حیوانات خانگی» با ثبت فروش 24/6میلیون دلاری از محل سینماهای 57 کشور جهان، فروش بینالمللی خود را از مرز 370میلیون دلار عبور داد. این انیمیشن با فروش 4/9میلیون دلاری رکورد فروش انیمیشن در ماه آگوست سینمای برزیل را به نام خود ثبت کرد و تاکنون فروش چشمگیر 24/9میلیون دلاری را نیز در سینماهای روسیه تجربه کرده است. انیمیشن جدید «عصر یخبندان: دوره برخورد» که توزیع بینالمللی آن را کمپانی فاکس عهدهدار است با احتساب فروش 50/2میلیون دلاری این هفته در 37 بازار خارجی مجموع فروش گیشه بینالملل خود را به بیش از 306میلیون دلار ارتقا داد. این انیمیشن در آخر هفته گذشته 42/5میلیون دلار در سینماهای چین فروخت تا رکورد فروش آغازین انیمیشنهای خارجی در دومین بازار بزرگ سینمای جهان را به نام خود ثبت کند.
فیلم «جوخه انتحاری» که هفته گذشته صدرنشین گیشه بینالملل بود نیز 19/6میلیون دلار از 65 کشور جهان به فروش خود اضافه کرد تا به مجموع فروش خارجی بیش از 353میلیون دلار دست یابد. فیلم جدید «بن هور» که دنباله کلاسیک معروف محصول 1959 است، نمایش خود را در 12 بازار جدید آغاز کرد و در مجموع 35 کشور به فروش 6/3میلیون دلاری دست یافت تا با ثبت فروش خارجی 21/8میلیون دلار یکی از شکستهای بزرگ تجاری هالیوود در تابستان محسوب شود و به احتمال فراوان نمیتواند حتی هزینه تولید 100میلیون دلاری خود را از طریق فروش در سینماها به دست آورد. انیمیشن «در جستوجوی دُری» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی نیز 6/1میلیون دلار در 19 بازار خارجی خود فروخت تا فروش بینالمللی و جهانی خود را به ترتیب به 449 و 929میلیون دلار برساند.