شماره ۹۳۳ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


عبدالله اسفندیاری از پیوستن مهدی پاکدل و میترا حجار به فیلم سینمایی «نرگس مست» و آغاز فیلمبرداری آن از روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه خبر داد.

حسن هدایت با بیان این‌که پیش‌تولید فیلم سینمایی «نور زمستانی» آغاز شده است، از آغاز فیلمبرداری آن از اواسط مهرماه گفت.

برادران محمودی نام جدیدترین پروژه سینمایی خود را به «شکستن همزمان ۲۰ استخوان» تغییر دادند.

علی‌اکبر کاظمی با اشاره به برنامه‌ها و مسابقه‌های جدیدی که در شبکه نسیم درحال پیش‌تولید است، از مسابقه‌های «کودک شو» و «ساخت ایران» سخن گفت.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لینا» به کارگردانی رامین رسولی از پایان صداگذاری و آغاز ساخت موسیقی این فیلم توسط محمد جعفری خبر داد.

نخستین اجرای نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی دوشنبه ۸ شهریور به هنرمندان مرحوم
داوود رشیدی و محمود استاد محمد تقدیم می‌شود.

کتاب «سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان» به کوشش محمدعلی حیدری توسط انتشارات روزنه منتشر شد.

«طبل» به کارگردانی کیوان کریمی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی «هفته منتقدان» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ونیز» در ایتالیا به نمایش درمی‌آید.

فیلم کوتاه «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه موفق به کسب جایزه از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و ویدیویی «تایلند» شد.

عزیزالله حمیدنژاد، نادر طالب‌زاده، جعفر دهقان، محمدرضا شرف‌الدین و اصغر بختیاری 5 هنرمندی هستند که جشنواره «مقاومت» درنظر دارد در این دوره از آنها تجلیل کند.

مدیر موزه عبرت ایران از تلاش این موزه برای نگارش 10 رمان و 50 زندگینامه داستانی افرادی که درجریان انقلاب و مبارزات مردم با رژیم پهلوی دستگیر و در زندان شکنجه شده‌اند، طی‌ سال‌جاری خبر داد.

فیلمبرداری «گشت ارشاد ۲» به کارگردانی سعید سهیلی پنجشنبه 11 شهریورماه با حضور ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی به پایان می‌رسد.

«جواکیم اسکیلدسن» عکاس مجله «تایم»، زندگی زیر خط فقر مردم آمریکا و به سراب تبدیل‌شدن یک رویای جمعی را در عکس‌هایش به تصویر کشیده است.

کنسرت داود آزاد با اجرای گلچینی از بهترین آثار این هنرمند، پس از ۱۰‌سال درتهران برگزار خواهد شد. این کنسرت ۲۶ شهریورماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا خواهد شد و یک کوارتت زهی ایرانی با عنوان «مانا» نیز در اجرای قطعات، داود آزاد را همراهی خواهند کرد.

کنسرت «ناگفته» در شهرستان خرم‌آباد و در فضای باز ورزشگاه کارگران، با حضور مدیران فرهنگی لرستان برگزار شد.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی درگذشت داوود رشیدی را تسلیت گفت.

کارگردان فیلم «شیار 143» معتقد است: ما برای مخاطب خارجی که از جنگ عراق و ایران اطلاعی ندارد، اثری تولید نکرده‌ بودیم که بیننده خارجی بتواند ببیند و از آن سر دربیاورد.

پیش‌فروش بلیت نمایش «براساس دوشسِ مَلفى» به کارگردانی محمد رضایی‌راد از چهارشنبه دهم شهریور آغاز می‌شود.

مستند «عروسک‌ها نمی‌دانند» به کارگردانی نوا رضوانی به بخش مسابقه جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا راه یافت. نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» طی روزهای ۱۶ تا ۲۶ مهر ۹۵ درکشور ایتالیا برگزار می‌شود و فیلم مستند «عروسک‌ها نمی‌دانند» ساخته نوا رضوانی درکنار ۵۳ اثر مستند دیگر از ۲۶ کشور دنیا، در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره روی پرده می‌رود.

 


تعداد بازدید :  280