شماره ۹۳۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش 5/1‌درصدی قیمت طلا در یک هفته|  قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته 1.5‌درصد کاهش یافت و هر اونس طلا درپایان معاملات در برابر ۱۳۴۱دلار معامله شد. پس از سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا و دیگر مقامات بانک مرکزی این کشور ارزش دلار آمریکا و شاخص‌های بازار بورس این کشور دیروز کاهش یافت و موجب تقویت قیمت طلا شد. قیمت هر اونس طلا با نیم‌درصد افزایش به 1341دلار و 60سنت رسید و شاخص دلار نیز با 0.6‌درصد کاهش مواجه بود، اما بعد از این‌که استنلی فیشر، معاون رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که افزایش نرخ بهره در‌ سال‌جاری در دستورکار قرار دارد، افزایش قیمت طلا خنثی شد و شاخص دلار نیز 0.7‌درصد افزایش یافت. (رویترز)
رشد اقتصادی کمتر از انتظار در آمریکا|  وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم‌ سال‌جاری 1.1‌درصد رشد کرده است. این میزان رشد از میزان پیش‌بینی شده و مورد انتظار در 1.2‌درصدی پایین‌تر بوده است. رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه نخست ‌سال‌جاری 0.8‌درصد برآورد شده و رشد اقتصادی که اخیرا اعلام شده، بخشی از ناکامی این کشور در ماه‌های ژانویه تا مارس را برطرف کرده است. بنا به اعلام وزارت بازرگانی آمریکا در این مدت سرانه هزینه‌کرد مردم افزایش، سرمایه‌گذاری‌های ثابت درمناطق غیرشهری کاهش، صادرات افزایش و هزینه‌کردهای عمومی فدرال دراین کشور کاهش یافته است. (گلوبال تایمز)
رکورد کاهش رشد اقتصادی در قطر| تولید ناخالص داخلی قطر در سه‌ماهه نخست ‌سال‌جاری میلادی فقط 1.1‌درصد افزایش یافته که این میزان کمترین رقم در حداقل از‌ سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد است.درهمین حال وزیر برنامه‌ریزی توسعه و آمار این کشور گفت: رشد اقتصادی قطر در سه‌ماهه نخست ‌سال ۲۰۱۶ میلادی فقط 1.1‌درصد افزایش یافته که نسبت به سه‌ماه قبل از آن 2.7‌درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین آمارها نشان می‌دهند که فعالیت‌های حوزه معدن و نفت و گاز این کشور در سه‌ماه اول ‌سال‌جاری میلادی نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل ۳‌درصد کاهش و نسبت به سه‌ماه آخر ‌سال ۲۰۱۵ میلادی 2.5‌درصد کاهش یافته است. (نیوزنو)


تعداد بازدید :  230