رئيس مجتمع دارويى- درمانى هلال ايران خبر داد: افزايش مراجعات به مجتمع دارويى- درمانى هلال تا ١٧٠درصد
رئيس مجتمع دارويى- درمانى هلال ايران با اشاره به افزايش مراجعات به اين مجتمع در بخشهاى مختلف گفت: «ميزان مراجعات دربخش پاراكلينيك تا ١٧٠درصد افزايش داشته است.» دكترحميد چوبينه با بيان اين كه ميزان رضايتمندى مراجعهكنندگان به مجتمع دارويى- درمانى به ٩٠درصد رسيده است، افزود: «آمار عملهاى جراحى مجتمع در خرداد و تير امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٣٢درصد، مراجعات به كلينيك پوست ٤٠درصد، ناباروري ٣٠درصد، سونوگرافى و راديولوژى ١٧٠درصد و دربخش دندانپزشكی تا ٥٠درصد افزايش داشته كه نوبتدهى در اين بخش به ٢ تا ٣ماه رسيده است.» او همچنين با اشاره به اينكه دندانپزشكان مجتمع يك دستگاه دياليز به بخش دياليز اين مجتمع اهدا كردند، اظهار كرد: «مجتمع براى پاسخگويى به بيماران دياليزي به ٦ دستگاه دياليز ديگر نياز دارد كه درحال حاضر با وقف اين دستگاه، تعداد دستگاههاى دياليز مجتمع به ٣٧ دستگاه رسيده است.» به گفته مديرعامل مجتمع دارويى- درمانى هلال ايران ١٤٠ بيمار دياليزى به صورت هفتهاى در ٣ نوبت به اين مجتمع مراجعه كرده و از خدماتدرمانى آن بهرهمند مىشوند.
ضرورت ارتقای عملیاتی امدادگران با برگزاری دورههای تخصصی
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان مازندران با تأکید برضرورت کیفیسازی آموزشهای تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران گفت: آموزش، پایه و اساس ارایه هرنوع خدمت پایدار است.
جلسه شورای مدیران جمعیت هلالاحمر استان با حضور مجتبی اکبری؛ مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان و با محوریت آموزش برگزار شد. دراین جلسه دکتر اکبری با تأکید بر کیفیسازی آموزشهای تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران گفت: آموزش، پایه و اساس ارایه هرنوع خدمت پایدار است که میزان رضایتمندی گیرندگان خدمت با کیفیت خدمات ارایهشده ارتباط مستقیم دارد.
مدیرعامل جمعیت هلالاحمر مازندران گفت: تقویت، تجهیز و ارتقای ظرفیتهای علمی و عملیاتی تیمهای امدادی از برنامههای مهم جمعیت هلالاحمر درحوزه آموزش است.
وی گفت: آموزشهای ارایهشده به نجاتگران و امدادگران باید بهگونهای باشد که بتواند به نیازهای جامعه هدف که متأثرین از حوادث و آسیبدیدگان از سوانح هستند، پاسخ مطلوب دهد. دکتر اکبری حضور تیمهای کارآمد و مجهز امدادونجات در هر شهرستان را مهم و اطمینانبخش توصیف کرد و گفت: مازندران استانی با گستره حادثهخیزی زیاد است که این وضع آمادگی تیمهای امدادی را برای واکنش به موقع و موثر در مواقع نیاز بیش ازپیش افزایش میدهد.
وی با تأکید بر اهتمام جدی همه مدیران شعب هلالاحمر استان به مقوله مهم آموزش تصریح کرد: هیچگونه کاستی و ضعف در فرآیند آموزشی نجاتگران و امدادگران پذیرفتنی نیست و توانمندسازی نجاتگران از طریق طراحی و برگزاری دورههای جدید آموزشی و همچنین برگزاری دورههای بازآموزی تخصصی باید در دستورکار قرارگیرد.
وی افزود: هرچه میزان توانمندی نجاتگران و امدادگران از طریق برگزاری دورههای آموزشی تخصصی افزایش یابد، قطعا فرآیند اجرای عملیاتهای امدادونجات با دقت، سرعت و اطمینان بیشتری انجام خواهد شد. دکتر اکبری، تخصص، نیاز جامعه، وظیفه و مسئولیت قانونی و منابع لازم، را ٤ فاکتور مورد نیاز برای انجام درست و موثر یک فعالیت خوب و موثر دانست و گفت: رسالت اصلی ما درجمعیت هلالاحمر مهربانی و ترویج محبت است و ارایه خدمات با کیفیت امدادونجات بخشی از این رسالت است.