شماره ۸۶۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد
صفحه را ببند
خبر

لاریجانی در دیدار رئیس صداوسیما: رسانه ملی طوری عمل کند که همه اقشار جامعه مخاطب آن شوند
ایسنا | رئیس مجلس در دیدار با رئیس رسانه ملی تأکید کرد: از صداوسیما انتظار می‌رود به‌گونه‌ای عمل کند که همه اقشار جامعه مخاطب صداوسیما باشند.
 عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما روز گذشته با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این جلسه گفت: اطلاع‌رسانی از مجلس و تبیین قوانین و مصوبات پارلمان برای مردم را از مأموریت‌های رسانه ملی می‌دانیم. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس برای کمک به سازمان صداوسیما به منظور رفع تنگناهایی که با آن مواجه است، اعلام آمادگی می‌کند؛ این امر می‌تواند صداوسیما را در راستای نقش‌آفرینی بهتر به‌عنوان رسانه ملی یاری کند. وی تأکید کرد: آنچه از صداوسیما انتظار می‌رود طرح‌ها و برنامه‌های نو و متنوع است و باید به‌گونه‌ای عمل کنند که همه اقشار جامعه مخاطب صداوسیما باشند. رئیس قوه مقننه ادامه داد: جامعه ایران، جامعه متکثری است لذا باید به همه جهات جامعه توجه شود؛ به‌خصوص برای نسل جوان که مهم‌ترین مخاطبان هستند، باید برنامه‌های جذاب تهیه شود. علی‌عسکری نیز در این جلسه گفت: تعامل و همکاری با نمایندگان و استفاده از دیدگاه‌ها و توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای آنان در برنامه‌های رسانه‌ای به منظور تبیین مسائل کشور، ازجمله اولویت‌های رسانه ملی در حوزه مجلس است. رئیس سازمان صداوسیما افزود: این سازمان همکاری با کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در راستای گردش دانش و اطلاعات را به‌عنوان مقدمه‌‌ای برای قانونگذاری مدنظر قرار خواهد داد. به گفته وی، انعکاس دیدگاه‌های نخبگان از موضوعات، مورد تأکید رسانه ملی است.

نماینده قم خبر داد: کواکبیان و بروجردی گزینه‌های ریاست کمیسیون امنیت ملی
تسنیم | نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری کواکبیان و بروجردی برای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم خبر داد.
 حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به گزینه‌های احتمالی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به بحث‌هایی که تاکنون مطرح شده، آقای بروجردی یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس است. وی افزود: با توجه به ابراز تمایل آقای کواکبیان برای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس، احتمال نامزدی وی برای ریاست این کمیسیون وجود دارد. نماینده مردم قم در مجلس همچنین درباره احتمال کاندیداتوری کاظم جلالی برای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: با توجه به این‌که جلالی ریاست مرکز پژوهش‌ها را برعهده دارد، کاندیدای ریاست کمیسیون امنیت ملی نمی‌شود. وی یکی از دلایل استقبال نمایندگان از کمیسیون امنیت ملی را رسانه‌ای‌تر و چالش‌برانگیزتر بودن این کمیسیون نسبت به سایر کمیسیون‌ها دانست.

صوفی: فراکسیون امید حضور در کمیسیون شوراها را جدی بگیرد
آنا | رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران گفت: ما در آینده انتخابات شوراها را در پیش داریم و باید به این فراکسیون توجه بیشتری داشته باشیم.  علی صوفی درباره استقبال کم اعضای فراکسیون امید برای حضور و عضویت در کمیسیون شوراها توضیح داد: فراکسیون امید بعد از تعیین نهایی هیأت رئیسه دایم تدابیری را برای انسجام هرچه بیشتر این مسأله ترتیب داده است و توزیع نمایندگان به کمیسیون‌ها برای فراکسیون امید مهم تلقی می‌شود. وی با بیان این‌که «کمیسیون‎های شوراها و فرهنگی برای فراکسیون امید ارزشمند تلقی می‌شوند»، بیان کرد: ما در آینده انتخابات شوراها را در پیش داریم و باید به این کمیسیون توجه بیشتری داشته باشیم.

حضرتی: قانون انتخابات با حاکم شدن نظام حزبی تکمیل می‌شود
جماران | نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان این‌که قانون انتخابات ما نقص‌ها و ضعف‌های بزرگی دارد و حتما باید در این مجلس به سمت اصلاح این قانون برویم، گفت: قانون انتخابات زمانی تکمیل و اصلاح می‌شود که ما بتوانیم نظام حزبی را در انتخابات حاکم کنیم.   الیاس حضرتی در پاسخ به سوالی درباره مجلس مطلوب امام‌خمینی(ره) اظهار کرد: مجلس مدنظر حضرت امام (ره)، مجلس دفاع از مردم است. مجلسی که بین آحاد و اقشار مختلف جامعه حضور یابد، از حقوق محرومان و مستضعفان در داخل و خارج دفاع کند و مدافع اصول اساسی آرمان‌های انقلاب و شهیدان باشد.


تعداد بازدید :  277