شماره ۸۲۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
رویداد

بندر فریدونکنار با مشکل لایروبی روبه‌رو است
رئیس اداره گمرک فریدونکنار از درآمد 3‌میلیون و 773‌هزار دلاری صادرات از این اداره در ‌سال 94 در این شهرستان خبر داد.
سیروس پورهواسی اظهار کرد: باتوجه به این‌که بندر فریدونکنار با مشکلاتی مانند لایروبی روبه‌رو است و کشتی در آن پهلو نمی‌گیرد از این‌رو وارداتی در این شهرستان نداریم اما صادرات به‌صورت زمینی و ارزیابی در محل درحال انجام است.
وی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم واردات و صادرات دریایی را در این بندر آغاز کنیم که مشکل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اداره‌کل بنادر مازندران برطرف شود که با توجه به جلسه‌ای که در آغاز ‌سال جدید با استاندار مازندران صورت گرفت، این مشکل به‌نظر می‌رسد تا 20روز آینده برطرف شود.
رئیس اداره گمرک فریدونکنار با اشاره به این‌که صادرات به‌صورت زمینی به عراق و افغانستان درحال انجام‌شدن است، خاطرنشان‌کرد: لامپ، چراغ‌های روشنایی، لوازم پوشش خودرو و کیسه‌های تهیه شده از پلی‌اتیلن بخشی از مهم‌ترین کالاهایی است که به صورت ارزیابی در محل به عراق و افغانستان صادرمی‌شود.
پورهواسی با بیان این‌که در صورت درخواست بازرگانان آماده هستیم نسبت به آشنایی آنها با بازارهای صادراتی به ایشان مشاوره دهیم، یادآور شد: صادرات فریدونکنار در‌ سال 94 به بیش از 3‌میلیون و 773‌هزار دلار از این گمرک رسید.

راه‌اندازی شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در یزد
شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به‌صورت هوایی به‌همت بخش‌خصوصی در استان یزد راه‌اندازی شد. مجتبی مظاهری‌نائینی، مدیرعامل این شرکت حمل‌ونقل هوایی در جمع خبرنگاران به تشریح ظرفیت‌های حمل‌ونقل هوایی در استان یزد اشاره و اظهار کرد: ارزش و حجم کالا از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در توجیه اقتصادی استفاده از حمل‌ونقل هوایی است.
وی حمل‌ونقل هوایی را از مطمئن‌ترین و باصرفه‌ترین نوع حمل‌ونقل مدرن در عصر امروز دانست و گفت: شهاب‌سیر به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در استان یزد، افزایش ارتباط صنایع با بازارهای خارجی در دوران پسابرجام و تقویت صنعت حمل‌ونقل هوایی را در دستورکار خود قرار داده است. مظاهری‌نائینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های مختلف علمی و آموزشی در راستای استفاده از ظرفیت‌های تجاری استان، یادآور شد: در همین راستا نیز دوره آموزشی توزیع بار ویژه حمل‌ونقل هوایی در حوزه بین‌المللی در آینده نزدیک با حضور رئیس مرکز آموزش ایران‌ایر در یزد برگزار می‌شود.

برگزار ی نخستین کمیته راهبردی مرکز سرطان جمعیتی هرمزگان
با حضور معاون تحقیقات و فناوری، رئیس مرکز ثبت سرطان جمعیتی هرمزگان و اعضای کمیته راهبردی، نخستین جلسه کمیته راهبردی ثبت سرطان جمعیتی در بندرعباس برگزار شد.  معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:   با توجه به میزان بروز و سن رخداد سرطان در کشور، اجرای صحیح و نظام‌مند ثبت سرطان اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد. دکتر عبدالعظیم نجاتی‌زاده یادآور شد: با توجه به اهمیت به‌روز‌رسانی و اصلاح فرآیند‌ها، جهت گردآوری اطلاعات جامع و cl5(cancr in  five continets)   دقیق و فراهم‌کردن داده‌های مناسب و انتشار در کتاب باید اهتمام ویژه‌ای داشت. دکتر نجاتی‌زاده خاطرنشان کرد: توجه به اجرای طرح‌های پژوهشی- کاربردی در راستای توسعه برنامه ملی، کنترل سرطان توسط پژوهشگران، اعضای هیأت علمی و متخصصان از برنامه‌های مرکز ثبت سرطان جمعیتی هرمزگان است.

معرفی تبریز 2018 در نمایشگاه گردشگری باکو
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از آمادگی استان برای حضور در نمایشگاه گردشگری باکو که از 19 تا 21فروردین‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی باکو برگزار می‌شود، خبر داد. به‌گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده اظهارداشت: شرکت در نمایشگاه بین‌المللی باکو فرصت مناسبی برای گسترش تعاملات درخصوص معرفی ظرفیت‌ها فراهم می‌سازد، از این‌رو، شرکت در این نمایشگاه مورد تأکید سازمان بوده است. وی، هدف اصلی از شرکت در این نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان با محوریت تبریز 2018عنوان کرد و افزود:   آذربایجان‌شرقی با حضور نمایندگانی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز، دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز و دفاتر خدمات مسافرتی در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.


تعداد بازدید :  330