شماره ۸۱۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
روزی در کاخ‌سفید!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طنزنویس [email protected]

ما که هنوز کمر از زیر ویرانه‌های برجا‌مانده‌ از بعضی‌ها راست نکرده‌ایم (که خب البته این مشکل جسمی خودمان است!) حالا باید دلواپس انتخابات آینده آمریکا هم باشیم. پدیده‌ای به نام دونالد ترامپ که نه‌تنها لرزه بر اندام نیمی از آمریکایی‌ها انداخته، بلکه لرزه بر اندام ایرانی‌ها هم انداخته است! توجه شما را به گفت‌وگوی اختصاصی «شهروند» با دونالد ترامپ جلب می‌کنم:
شهرونگ: آقای ترامپ....
ترامپ: اجازه بدید من زیپم رو بالا بکشم بعد شروع کنید! از ساعت چند اینجایید؟
شهرونگ: دو سه ساعتی هست! عرضم به حضور شما که ما از روزنامه شهروند اومدیم، چند تا سوال داشتیم ....
ترامپ: کی شما رو راه داد به آمریکا؟ چرا باید شما به آمریکا بیایید؟ اگر من رئیس‌جمهوری بشم، در روز اول ریاست جمهوریم اول توافق ایران رو پاره می‌كنم، بعد یک شارژ ایرانسل می‌خرم و باهاش زنگ می‌زنم دادستان کل آمریکا و ميگم طنزنویس‌های «شهروند» رو به آمریکا راه نده. این سیاست منه، این کاریه که من انجاش میدم!
شهرونگ: خب چرا؟
ترامپ: چون شماها در حملات یازده سپتامبر دست داشتید، شماها در حمله به متروی لندن دست داشتید، شما در حمله کریستف کلمب به آمریکا نقش داشتید، شما در حملات مغول‌ها دست داشتید، اصلا جنگ جهانی دوم دست شماها توش بوده...!
شهرونگ: کلا برنامه شما برای خاورمیانه چیه؟
ترامپ: ما این همه بمب اتمی ذخیره کردیم برای چی؟ عرب‌ها یک فیلسوفی دارند به نام صحراب السبحری، میگه در حوضچه اکنون شنا کنید و غصه آینده را نخورید. آنچه دارید امروز استفاده کنید. ما باید این بمب‌ها را جایی بیندازیم. چه جایی بهتر از خاورمیانه؟ باور کنید کل مشکلات دنیا حل می‌شود!
شهرونگ: خب پاکستان خودش بمب اتمی دارد، با بمب پاکستان چه می‌کنید؟
ترامپ: من الان نمی‌دونم در پاکستان نخست‌وزیر قبلی منفجر شده یا نه، ولی اگر هنوز هستش و با کودتا برکنار نشده، من آمادگی دارم، با هم توی یک اتاق بنشینیم، مرد و مردونه مشکلات پاکستان و هند را حل کنیم. اونها رو خلع سلاح هسته‌ای کنیم و بعد با بمب اتم بهشون حمله کنیم.
شهرونگ: شما برای مهاجران خارجی چه تصمیمی دارید؟
ترامپ: همه اونها باید برگردند به مملکت خودشان، به هرکدام 3 مایل مربع زمین می‌دهیم کشاورزی کنند، باغ ویلا بسازند، بچه درست کنند. آمریکا جای اونها نیست، آمریکا جای مهاجران نیست، جای آمریکایی‌های اصیله.
شهرونگ: یعنی سرخپوست‌ها؟!
ترامپ: اونها مگه هنوز وجود دارند؟! ما مهاجران خارجی رو به کشورهاشون برمی‌گردونیم و اینطوری این دیگه مشکل داخلی اونها میشه و به ما ربطی نداره و موضوع سرخپوست‌ها هم موضوع داخلی ماست و به شماها ربطی نداره!
شهرونگ: درباره حملات تروریستی در اروپا چه نظری دارید؟
ترامپ: حملات تروریستی در اروپا به دلیل فساد اخلاقی در اونجاست، شما دقت کنید کجاها حمله شده، پاریس، مرکز عشق و حال اروپا، در برلین بگذارید من راجع به مسائل اخلاقی مرکل حرفی نزنم، در لندن که همه ضد انقلاب‌ها و حتی شبکه جاسوسی من و تو با آن روابط مشکوک بین مجری‌ها در آنجا جمع شده‌اند! اروپا باید بفهمد این راه روشش نیست! مرکل باید عفتش را رعایت کند. نگذارید عکس‌هایش را منتشر کنم!
شهرونگ: بیایید کمی راجع به اقتصاد آمریکا صحبت کنیم. برای آن چه برنامه‌ای دارید؟
ترامپ: اقتصاد آمریکا بر اثر مدیریت نادرست اوباما بهم ریخته است، من در دومین روز ریاست‌جمهوری‌ام، سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و وزارت خزانه‌داری رو منحل می‌کنم. این توطئه انگلیسی‌ها برای ایجاد بروکراسی در کشور آمریکا بوده، سرلوحه کار من، شیوه پادشاهان قاجار یک نام یک‌جور قهوه و قلیان در کشور شماست، خواهد بود. ما به هر آمریکایی غیر مهاجر، سیزده دلار سوبسید خواهیم داد که البته از مردم آمریکا می‌خواهم   این پول را با پول‌های دیگر میکس نکنند!
شهرونگ:    شعار تبلیغاتی شما چیه؟
ترامپ: شعار تبلیغاتی کمپین من
 Winter is coming هست.. یعنی بهار می‌آید
شهرونگ: ببخشید، ولی فکر کنم وینتر یعنی زمستان، بهار میشه اسپرینگ
ترامپ: تو کی چی هستی که به من این حرفو می‌زنی؟ من پول دارم، وینتر رو می‌کنم بهار! چی میگی تو؟! کی تو رو فرستاده؟! کلینتون؟! هیلاری؟! از اون چمدون دلارها بهتون رسیده؟! برو بهش بگو، دونالد گفت، از تو گنده‌تر هم نمیتونه جلوی من وایسه، تو که جای خود داری، اصلا بذار من راجع به یک خانومی با شما صحبت کنم به نام خانم مونیکا لوینسکی!
شهرونگ:    بفرمایید
ترامپ: بگم؟!
شهرونگ: نه، نمی‌خواد بگی! من فکر کنم برگردم ایران بهتره! همه جای دنیا آسمون یک رنگه!


تعداد بازدید :  541