شماره ۸۱۱ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
بازار جهان

سلفی بگیرید، خرید کنید
شرکت آمازون قصد دارد تبادلات مالی توسط کاربران را از طریق گرفتن عکس‌های سلفی ممکن کند. بنابراین ممکن است به‌زودی با عکاسی از خود بتوانید خریدهای آنلاین‌تان را انجام دهید. این شرکت حق اختراعی را به نام خود به ثبت رسانده که بر مبنای آن دوربین گوشی چهره خریدار را شناسایی می‌کند و سپس برای جلوگیری از هرگونه تقلب و سوءاستفاده از کاربر درخواست می‌شود در برابر دوربین حرکتی اعم از چشمک زدن و ... را انجام دهد. با این کار نمی‌توان عکس یک فرد را به جای انسان واقعی جا زد. پس از این کار فرد می‌تواند اقلام مورد نظر برای خرید را در سایت آمازون انتخاب کند و هزینه این کار هم پرداخت خواهد شد. البته استفاده از چنین روش‌هایی برای خرید ممکن است ضعف‌های امنیتی داشته باشد و لذا بعید به نظر می‌رسد که آمازون در آینده نزدیک روش مذکور را عملی کند.

ارتقای امنیت خدمات رمزگذاری گوگل، فیس‌بوک و واتس‌آپ
در حالی که دولت آمریکا در تلاش برای نفوذ به سیستم‌های رمزگذاری داده‌های محصولات اپل، فیس‌بوک و ... است، این شرکت‌ها و همین‌طور گوگل قصد دارند خدمات رمزگذاری خود را تقویت کنند. Whatsapp که در روزهای گذشته با درخواست دادگاه برای تضعیف سیستم رمزگذاری داده‌های کاربران مواجه بوده، به‌دنبال رمزگذاری تماس‌های صوتی کاربران خدمات خود است. از سوی دیگر گوگل هم قصد دارد خدمات رمزگذاری گسترده‌تری برای ایمن‌سازی ایمیل‌های کاربران ارایه دهد و فیس‌بوک هم می‌گوید خدمات رمزگذاری پیام‌رسان خود را ارتقا می‌دهد.گفته می‌شود اپل هم درحال ارتقای فنی تولیدات خود است تا اشخاص ثالث برای دسترسی به داده‌های کاربران آیفون با مشکلات بیشتری مواجه شوند. شرکت‌های یاد شده در برابر انتشار این اخبار واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

هدفون‌هایی که به گوش کاری ندارد
شرکت سونی در نمایشگاه SXSW تگزاس از هدفون‌هایی رونمایی کرده که به جای گوش دور گردن قرار می‌گیرند و اصوات را به‌طور مستقیم به بالا و گوش شما منتقل می‌کنند. این گوشی سازگار با بلوتوث که فعلا Concept N نام گرفته قادر به ارسال صدا به جهات مختلف است و لذا برای استفاده از آن و گوش کردن به موسیقی نیازی به هدفون‌های خاص یا پد گوش و... نیست. مهم‌ترین علت ساخت این گوشی آن است که امروزه بسیاری از مردم با استفاده از گوشی خود در محیط‌های عمومی به موسیقی گوش می‌کنند و همین امر باعث می‌شود صداهای محیطی را نشنوند و بعضا به همین علت دچار حادثه یا مشکل می‌شوند. با استفاده از گوشی یاد شده هم می‌توان به موسیقی مورد نظر گوش کرد و هم اصوات محیطی را شنید تا مشکلی برای فرد پیش نیاید.

حفظ 900‌هزار فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری روی موبایل
به گفته یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی در آمریکا، سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن‌های موبایلی می‌تواند مشتریان را به فروشگاه‌های خرده‌فروشی بکشاند و جلوی از دست رفتن 900 هزار فرصت شغلی و هزاران فروشگاه را در دهه‌های آینده بگیرد. آخرین تحقیقات Apadmi که روی  یک‌هزار کاربر اسمارت‌فون در آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های موبایلی می‌تواند مشتریان را به خیابان‌ها بکشاند و گوشی‌های موبایل را نیز به یک رکن اساسی در تجربه خرید کلی کاربران اضافه کند، اگرچه خرده‌فروشان هم‌اکنون به خوبی به این کانال‌ها و به روشی که باب میل مشتریان باشد، متصل نشده‌اند. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که ارایه طرح‌های وفاداری یکی دیگر از راه‌های نگه‌داشتن و کشاندن آنها به داخل فروشگاه‌هاست.

ربات نیم‌وجبی خانه‌تکانی را راحت می‌کند
ربات کوچک iRobot Braava Jet 240  که توسط شرکت Roomba ساخته شده می‌تواند با سرک کشیدن به تمامی زوایای خانه‌های پر از اسباب و اثاثیه به راحتی آنها را تمیز و مرتب کند. این ربات که در اصل برای تمیزکردن آشپزخانه‌ها و دستشویی‌ها طراحی شده برای پاکسازی محیط‌های کوچک در ابعاد 9 تا 18 متر مربع مناسب است و البته همین حد از توانایی نیز برای کاهش مشکلات مربوط به خانه‌تکانی شب‌های عید کافی است. کوچک بودن ابعاد و سرعت عمل مناسب ازجمله مزایای ربات مذکور است، اما یکی از محسنات دیگر آن وجود یک صفحه تمیز‌کننده قابل تعویض در ربات یاد شده است که بعد از تمیزکردن کلیه سطوح، قابل شست‌وشو و استفاده مجدد است و کافی است صفحه یاد شده را با آب شست‌وشو دهید. شرکت سازنده سه صفحه جداگانه را برای استفاده از این ربات طراحی کرده که یکی از آنها برای غبارگیری، دیگری برای تمیزکاری‌های ساده و سومی برای زدودن ناپاکی‌های مختصر است. دو صفحه اخیر برخلاف صفحه گردگیری از آب استفاده نمی‌کند.


تعداد بازدید :  486