شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
نبردهای جذاب در هفته بیست‌وسوم لیگ‌ برتر
پایان ماراتن فوتبال در‌ سال 94

شهروند| رقابت‌های هفته‌ بیست‌وسوم لیگ ‌برتر فوتبال ایران امروز و فردا با برگزاری 8 مسابقه پیگیری می‌شود. این مسابقات آخرین رقابت‌های لیگ در‌ سال 94 است.

انگیزه‌های پنهان صدرنشین
استقلال تهران برای این‌که‌ سال 95 را نیز با صدرنشینی شروع کند، باید در خانه از سد پدیده عبور کند. استقلال که در 5 هفته گذشته شکستی در کارنامه ندارد، نشان داده از کمترین فرصت گلزنی بیشترین بهره را می‌برد و با بهره‌گیری از نیروی جوانی و البته مهدی رحمتی از گل‌های زده‌اش محافظت می‌کند، اما استقلال کار دشواری در بازی امروز خود دارد. حریف آبی‌پوشان پدیده‌ است که در نیم‌فصل دوم اوج گرفته و بی‌محابا بازی می‌کند. پدیده در هر دو بازی رفت و برگشت از پرسپولیس امتیاز گرفته و در نیم‌فصل اول هم حریف دشواری برای استقلال نشان داد.
نبردهای جذاب
با توجه به افزایش تعداد مدعیان قهرمانی و تیم‌هایی که شانس سقوط دارند، در فصل جاری بازی‌های دیگر نیز جذابیت زیادی دارد. نفت و گسترش فولاد با گذر از دوران بحران برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کنند و امروز در تهران احتمالا نبرد جذابی خواهند داشت. در تبریز اگرچه هواداران تراکتورسازی اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند، پیش‌بینی می‌شود این تیم مقابل فولاد بینندگان را راضی کند. تراکتور اوج گرفته با قلعه‌نوعی به مصاف فولادی می‌رود که صدرنشین نیم‌فصل دوم رقابت‌ها است و به‌سختی گل می‌خورد. ذوب‌آهن و سایپا نیز که داعیه قهرمانی در فصل جاری دارند،‌ یکی از آخرین موقعیت‌های خود برای نزدیک‌شدن به استقلال‌های تهران و خوزستان را پشت سر می‌گذارند. شاید بازنده این مسابقه از کورس قهرمانی خارج شود. ملوان بحران‌زده که هنوز هم وضع سرمربی‌گری‌اش مشخص نیست، از استقلال‌ خوزستان
 پذیرایی می‌کند.
تقابل دایی و پرسپولیس
نبرد تیم تحت هدایت علی دایی با پرسپولیس همیشه جذاب است. پرسپولیس حالا یک مدعی قهرمانی است که دو، سه هفته در کسب پیروزی ناکام مانده؛ در چنین شرایطی برانکو تیمش را با انگیزه‌های فراوان به مصاف صبایی می‌فرستد که از نیم‌فصل دوم روند نزولی‌ در پیش گرفته است. شاگردان برانکو امیدوار به پیروزی در این دیدار و البته توقف ذوب‌آهن هستند تا شاید در آستانه نوروز 95 به رده سوم جدول صعود کنند.
برنامه کامل هفته بیست‌وسوم
پنجشنبه 20 اسفند: سیاه‌جامگان - سپاهان و تراکتورسازی – فولاد (ساعت 15:30)، نفت - گسترش‌ فولاد (ساعت 16)، ملوان -استقلال‌خوزستان (ساعت 16:30)، استقلال - پدیده و ذوب‌آهن - سایپا (ساعت 17:30)
جمعه 21 اسفند: صبا – پرسپولیس (ساعت 16) و استقلال‌اهواز - راه‌آهن (ساعت 16:30)

 


تعداد بازدید :  275