شماره ۷۷۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
بازار جهانی

گوگل به دنبال درآمدزایی از آیفون
انتشار آگهی‌های تبلیغاتی یکی از روش‌های مهم گوگل برای کسب درآمد است و حال این شرکت به فکر افتاده تا از کاربران اپل هم کسب درآمد کند. گوگل برای گسترش دامنه ارایه خدمات AdWords خود یک برنامه همراه رسمی برای کاربران سیستم عامل iOS اپل طراحی کرده است.  AdWords به آگهی‌دهندگان امکان می‌دهد تا کلمات کلیدی که دوست دارند درصورت جست‌وجویشان در گوگل منجر به نمایش تبلیغات آنان شود را مشخص کنند. گوگل بر مبنای تعداد موارد نمایش تبلیغات در زمان جست‌وجوی کاربران و کلیک روی آنها مبالغی را از آگهی‌دهندگان دریافت می‌کند. حالا نسخه جدید برنامهAdWords  برای سیستم عامل  iOSهم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و همه افرادی که قبلا در آن حساب کاربری داشتند، می‌توانند از خدمات مذکور استفاده کنند.

به‌روزرسانی ایمیل یاهو
خدمات پست الکترونیک یاهو پس از بازطراحی گسترده در پاییز‌ سال 2015 مجددا با برخی امکانات جدید به‌روزشده است. این خدمات به‌روزشده برای کاربران گوشی‌های اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته تا زمینه رقابت با مایکروسافت و گوگل فراهم شود. با به‌روزرسانی‌های به عمل آمده می‌توان ایمیل یاهو و اوت لوک را به حساب‌های دیگری از خدمات ایمیل شرکت‌های مختلف متصل کرد. این درحالی است که محتوای خدمات پست الکترونیک گوگل تنها از طریق حساب‌های کاربری جیمیل در دسترس است. برنامه ایمیل یاهو برای مشاهده فهرست جدید عکس‌ها و فایل‌های دریافتی هم قابل استفاده است و یک میله ابزار جست‌وجو نیز در آن وجود دارد که یافتن مطالب مورد نیاز را به‌ سادگی ممکن می‌کند.

گوشی 60 دلاری با حسگر اثر انگشت
گوشی‌های هوشمند به یک کالای مصرفی تبدیل شده‌اند و هر روز انواع مختلف آنها روانه بازار می‌شود. در این میان شرکت‌های چینی سعی کرده‌اند با تولید محصولات ارزان‌قیمت، گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. شرکت چینی Blueboo از تولید محصولی خبر داده است که از آن می‌توان به‌عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان یاد کرد. این دستگاه Xfire 2 نام دارد که درکشور چین تولید شده است و البته ضمن داشتن قابلیت‌های قابل ملاحظه، با قیمت بسیار ارزان عرضه می‌شود. شما با پرداخت ۶۰دلار می‌توانید این گوشی هوشمند را بخرید و امکاناتی ازجمله بدنه یکپارچه، طراحی زیبا، لایه محافظ 2.5D  روی نمایشگر و حسگر اثر انگشت را دراختیار بگیرید. از دیگر قابلیت‌هایی که در این گوشی هوشمند به کار رفته است، می‌توان به نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت HD اشاره کرد.  این گوشی هوشمند تراشه چهار هسته‌ای MTK6580 و پردازنده گرافیکی
Mali 400 را شامل می‌شود.

فروش4.5 ‌میلیون Lumia  در 3 ماه
شرکت مایکروسافت با انتشار گزارش خود مربوط به فصل دوم ‌سال مالی 2016 اعلام کرد طی سه ماه پایانی‌ سال 2015 میلادی درمجموع 4.5‌میلیون دستگاه گوشی هوشمند Lumia فروخته است. شرکت مایکروسافت در فصل پایانی‌ سال ۲۰۱۴ میلادی 10.5‌میلیون دستگاه Lumia فروخته بود که مقایسه آن با گوشی‌های فروخته شده درمدت مشابه امسال افت قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  550