شماره ۷۵۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

 محمدرضا اصلانی، شارلوت هوبر، فیلیپ کاستلینگ، ژان میشل روو، مائل لومه، لورنت ون لانکر، استیون مارتین و گیتا اصلانی به‌عنوان هیأت داوران بخش فیلم جشنواره مثل خورشید معرفی شدند و قرار است آثار برگزیده بخش مسابقه فیلم این جشنواره را اعلام کنند.


فیلمبرداری فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله درحالی در حوالی خیابان سمیه ادامه دارد که کوروش تهامی با گریمی جدید در این فیلم جلو دوربین رفته است.

دوبله انیمیشن سینمایی «ناسور» با موضوع حماسه عاشورا به کارگردانی کیانوش دالوند و با مدیریت دوبلاژ حمیدرضا آشتیانی‌پور به پایان رسید.

فیلم «احتمال باران اسیدی» نخستین فیلم سینمایی بهتاش صناعی‌ها در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در شهرهای پراگ، واشنگتن و بوستون روی پرده سینماها می‌رود.

فیلم سینمایی «جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی ۱۰ ژانویه (۲۰ دی‌ماه) در ونکوور کانادا به نمایش درمی‌آید.

سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم سانتا باربارا با نخستین اکران انیمیشن «شازده کوچولو» از کمپانی پارامونت کار خود را به پایان می‌برد.

جواد محقق به‌عنوان دبیر و حمید پیرهادی به‌عنوان دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان منصوب شدند.

فیلم سینمایی فصل نرگس به نویسندگی و کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی سحر صباغ‌سرشت پس از پژمان بازغی، ریما رامین‌فر، یکتا ناصر، شایسته ایرانی و سام نوری، محمدرضا هدایتی و صالح میرزا آقایی را در ترکیب بازیگرانش جای داد.

هاشم شکوهی از شاعران آیینی و پیشکسوت انقلابی پس از گذراندن یک دوره بیماری در 82 سالگی درگذشت.

پوستر سی‌وچهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رونمایی شد.

تازه‌ترین رمان ماریو بارگاس یوسا که در‌ سال 2015 روانه بازار جهانی کتاب شد، چند روزی است که با ترجمه خجسته کیهان در ایران منتشر شده است.

نخستین شماره نشریه «لاک‌پشت پرنده» با «فهرستی از بهترین محصولات فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان» و پرنده‌ای برای عروسک منتشر شد.

درحالی‌که مجموع فروش و تعداد تماشاگران برادوی در ‌سال 2015 افت داشت، نمایش «شیرشاه» از کمپانی دیزنی برای سومین‌ سال پی در پی پرفروش‌ترین نمایش برادوی شد.

سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر دوشنبه (۱۴ دی ماه) با حضور در بیمارستان از شهرام شکوهی خواننده موسیقی پاپ کشورمان عیادت کرد.

انیمیشن «دخترک آت آشغالی» به کارگردانی محمد زارع و شلاله خیری جایزه بهترین انیمیشن یک جشنواره آمریکایی را دریافت کرد.

محسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «شیر در زنجیر» با اشاره به استفاده از تکنولوژی «۳d مپیینک» در این نمایش عنوان کرد که این اثر نمایشی به برش‌هایی از زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان می‌پردازد.

امسال هیأتی از متخصصان ادبی سعی می‌کنند بهترین رمان نوشته شده در تاریخ درباره «رسیدن به سن بلوغ» را معرفی کنند و با این کار به یک سوال کلیدی پاسخ می‌دهند: آیا اثری می‌تواند «ناتور دشت» نوشته جی‌دی سلینجر را شکست دهد؟ رقبای این اثر فعلا هری پاتر و جین ایر هستند.

سخنگوی وزارت ارشاد در واکنش به انتشار برخی اخبار منتشره به نقل از وی درخصوص کمک‌های مالی این وزارتخانه به جشنواره عمار گفت: این جشنواره از حمایت‌های مالی و معنوی برخوردار بوده و خواهد بود و در سال‌های گذشته نیز کمک‌های مختلفی به این جشنواره صورت گرفته است.

«رابرت استیگوود» تهیه‌کننده سینمای ‌هالیوود در ۸۱ سالگی درگذشت.


تعداد بازدید :  835