شماره ۷۴۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ دي
صفحه را ببند
عزم سایت غیرمجاز برای زمین زدن موسیقی مجاز

اعتراض‌ها پیرامون پخش غیرقانونی ترانه‌های خوانندگان موسیقی از رادیو جوان همچنان ادامه دارد. این بار دنگ‌شو هم به جمع شاکیان این حرکت پیوست. مدیر برنامه‌های «دنگ‌شو» می‌گوید این شبکه که در آمریکا مستقر است، کارشکنی می‌کند و باوجود پیگیری و شکایت‌،  این سایت آثار آنها را همچنان منتشر می‌کند. حمید خسروبیگی به مهر گفته: متاسفانه از وقتی که به نحوه اقدامات رادیو جوان انتقاداتی را با تعدادی از رسانه‌ها مطرح کردم، لجبازی این سایت خارج از کشور بیشتر شد، به‌طوری که تعدادی از قطعه‌هایی که در اپلیکیشن این شبکه وجود داشت مجدد در سایت برگردانده و بارگذاری شده است.
او درباره اقدامات قانونی انجام گرفته برای حل مشکل گفت: یکسری کارهایی انجام دادیم که بتوانیم از طریق مراجع قانونی و وکیل از این شبکه مستقر در کشور آمریکا شکایت کنیم، حتی به دلیل این‌که ایران هنوز در چارچوب جهانی و گسترده‌ای در ماجرای کپی رایت حضور ندارد با پرداخت هزینه‌های زیاد نسبت به ثبت جهانی آثارمان نیز اقدامات لازم را انجام دادیم، اما ماجرا به‌گونه‌ای است که به قول یکی از دوستان اگر ما چند‌هزار دلار برای وکیل هزینه کنیم آنها به تلافی و به خاطر این‌که پیروز میدان باشند حاضرند چند صدهزار دلار خرج وکیل کنند. به همین جهت هم اکنون واقعا در شرایط بدی قرار گرفته‌ایم که نمی‌توانیم برای دریافت مجوز کنسرت‌ها و برنامه‌ها برنامه‌ریزی
کنیم. او در پایان گفت: بنده و بسیاری از گروه‌های فعال موسیقی داخل کشور به‌طور جدی خواستار حذف آثارمان از سایت «رادیو جوان» هستیم اما متاسفانه تاکنون با پاسخ‌های غیرمنطقی مواجه شدیم و جالب این‌که آنها تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند که به این خواسته گروه‌ها احترام بگذارند.

 


تعداد بازدید :  555