شماره ۷۴۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱ دي
صفحه را ببند
تفسیرهای خرکی از یک تحلیلگر مبتلا به آنفلوآنزای خرکی

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس

[email protected]

از دکتر می‌پرسم آنفلوآنزای خوکی گرفته‌ام؟ چپ‌چپ نگاهم می‌کند و می‌گوید نخیر. خوکی نیست اما خیلی خرکی است. می‌بینید خودشان سر شوخی را باز می‌کنند بعد انتظار دارند ما با آنها شوخی نکنیم. حالا که مبتلا به چنین بیماری خرکی‌نشانی هستم، گفتم لااقل خیلی خرکی برخی مسائل را تحلیل کنم.
در شبکه‌های مجازی کمپینی راه افتاده بود که در شب یلدا اینترنت قطع باشد و مردم به جای استفاده از اینترنت و ورود به شبکه‌های مجازی بنشینند با هم گل بگویند و گل بشنفند. تقریبا ۹۰ ‌درصد کسانی که مرا به این کمپین دعوت کردند در طول برگزاری مراسم شب یلدا مدام درحال ارسال مطالب مربوط با یلدا و فال حافظ دیجیتال در تلگرام و ارسال لینک‌های مرتبط با یلدا و بارگذاری عکس انار و هندوانه و زغال و دیوان حافظ در شبکه اینستاگرام بودند.
پیشنهاد می‌دهم چنین سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی منحل شود. فکر می‌کنید این جمله را چه کسی و در مورد چه سازمانی گفته؟ وزیر کشور و در مورد حزب توده؟ یا وزیر ارشاد و درباره کانون نویسندگان؟ نچ! این جمله را وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده و در مورد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اینها را گفته. من واقعا نمی‌دانستم حمایت از ما مصرف‌کنندگان نوعی فعالیت سیاسی زیرزمینی است. آقا اصلا من از مصرف‌کننده بودن انصراف می‌دهم و قول می‌دهم از این پس فرد مفیدی برای جامعه باشم.
اعلام شد به دنبال تشدید آلودگی هوا، مردم چین قوطی‌های هوای تازه از جنگل‌های کانادا را که بهای آن هر 10 لیتر بیش از 22 دلار است، می‌خرند. از فرداست که جنس چینی بنجل این قوطی‌ها به ایران هم صادر شود. حالا جنگل که هیچ، شانس بیاوریم هوای کویرشان را هم صادر کنند خوب است. یک وقت هوای برخی اماکن خاص را صادر نکنند؟
در استرالیا اپلیکیشنی برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده که علت مرگ را تعیین می‌کند. به نظرم اگر این اپلیکیشن به ایران وارد شود و روی تلفن‌ همراه شهروندان نصب و اجرا شود دلیل مرگ اکثر مردم را این طور اعلام می‌کند: دق به علت کندی اینترنت!
خدا را شکر هجمه‌ها ناکام ماند و منتقدان روسیاه شدند و معلوم شد شهروندان در رفاه بیش از حد به سر می‌برند. چرا؟ چون اعلام شد ۵۰ ‌میلیون ایرانی معضل چاقی و اضافه‌وزن دارند.
اعلام شد يك فرد معتاد به فاصله 5 تا 15 دقيقه مي‌تواند موادمخدر خود را در كنار خانه‌اش تامين كند. يكي از علاقه‌مندان مطبوعات به‌ويژه «شهروند» به خبرنگار ما گفت: كاش توزيع مطبوعات را هم به اين توزيع‌كنندگان موادمخدر مي‌سپردند. لااقل شما روزنامه‌تان را بدهید این دوستان توزیع کنند.
از قدیم گفته بودند هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک. حالا حکایت خوابگاه دانشجویان دکتری است. اعلام شد شپش؛ خوابگاه دانشجویان دکتری را تعطیل کرد!
یکی از دستاوردهای نوین این روزها راه‌اندازی خط تولید‌ محصولات جدید است. این تولیدات جدید می‌تواند باعث ارزآوری و افزایش صادرات غیرنفتی شود. علی مطهری از یکی از این تولیدات جدید پرده‌برداری کرده و گفته عده‌ای خط قرمز مصنوعی می‌سازند. به نظر شما تولید خط قرمز مصنوعی نمی‌تواند باعث افزایش صادرات غیرنفتی شود؟ یعنی خط قرمز را نمی‌شود به دنیا صادر کرد؟


تعداد بازدید :  485