شماره ۷۲۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
عذرخواهی بابت آنچه می‌پنداشتیم!

شهرام شهيد‌‌‌ي طنزنویس

[email protected]

- ممنوعیت ترافیکی دیروز تهران باعث شد من یک عذرخواهی به مسئولان دولت قبل بدهکار شوم. چرا؟ چون من از دولت قبل خیلی خیلی ممنونم که با کم‌کردن روابط بین‌الملل و کاهش مراوده با جهان باعث شدند کمتر همایش و اجلاس و کنفرانس بین‌المللی در تهران برگزار شود. شما فکر کن اگر قرار باشد حالا که ما و جهان به قول شادروان اخوان ثالث «ما دو دریچه روبه‌روی هم... آگاه ز هر بگو مگوی هم» هستیم و درهایمان را به روی هم گشوده‌ایم، سر هر بار ورود سران کشورها به تهران این‌طور برای تردد وسایل نقلیه ممنوعیت ایجاد کنیم که کلا باید در ترافیک زندگی کنیم.
- بنده یک عذرخواهی هم  کلیه مقامات مسئول بدهکارم. چون فکر می‌کردم کلا مسئولان ما را سیب‌زمینی فرض می‌کنند. بعد دیدم آقای کوچک‌زاده گفته از چند منبع معتبر مطلع شده رئیس تعاونی استان فارس قصد دارد برای تنظیم بازار 1700 تن سیب‌زمینی را امحا یا دفن ‌کند. با این حساب چون بنده هنوز معدوم نشده‌ام، بنابراین معلوم است دوستان کماکان ما را سیب‌زمینی فرض نمی‌کنند و از این بابت کمال تشکر را دارم.
- من از مقامات وزارت کار و کل دولت هم عذرخواهی می‌کنم. چون شنیدم برخی درتعریف از اروپا می‌گویند طبق قانون جدیدی که در آن‌جا به تصویب رسیده؛ زمانی که کارمندان صرف رسیدن به محل کار می‌کنند، جزو ساعات کاری آنها محسوب شود. درحالی ‌که ما در ایران خیلی پیشروتر از آنها هستیم. طوری که زمان صبحانه، زمان چرت‌زدن پشت میز، زمان حل جدول کلمات متقاطع، زمان تلفن کردن به فک و فامیل و آب و اجداد و زمان سرزدن به کانال‌های تلگرامی و چرخ‌زدن در سایت‌های خبری و غیره و ردیابی دوستان‌مان در شبکه‌های اجتماعی هم جزو ساعت کاری ملت حساب می‌شود و بابتش حقوق می‌گیریم. اما قدر نمی‌دانیم که.
- از معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست هم باید پوزش بخواهم. چون تا حالا هرچه به اشغال و تخریب جنگل‌ها و قطع درختان و آلوده‌کردن دریا و رودخانه‌ها و آلودگی هوا و فرسایش خاک در این کشور فکر می‌کردم، احساس می‌کردم رئیس سازمان محیط‌زیست خیلی قاطعانه گفت؛ برای گرفتن خسارات زیست‌محیطی با هیچ‌کس شوخی نداریم. من واقعا کلی کیف کردم که مسئولان محیط‌زیست اهل شوخی‌کردن با متخلفان نیستند. لذا آقای «پژمان پلنگ‌کش» که فیلم سلاخی‌کردن پلنگ بینوا توسط جنابعالی در شبکه‌های اجتماعی بین مردم دست به دست می‌شود، الان هم پلیس فتا حواسش به همه چیز هست و هم خانم ابتکار با متخلفان زیست‌محیطی شوخی ندارد. بنابراین شما به‌زودی دستگیر... ببخشید زنگ می‌زنند. بله؟ پژمان پلنگ‌کش هستید؟ خوانندگان عزیز پژمان پلنگ‌کش آمده پوست مرا بکند. ضمن تقاضای حلالیت درخواست می‌کنم صدای مرا به پلیس فتا و خانم ابتکار برسانید و بگویید من هم با پژمان شوخی نداشتم اما او انگار با من و شما...


تعداد بازدید :  958