شماره ۶۸۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۱ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

با هدف غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان
زنان بالای ۳۰‌سال به‌طور رایگان معاینه می‌شوند
شهروند|  زنان بالای 30‌سال در کمپین سرطان صورتی، به‌طور رایگان معاینه می‌شوند. بر این اساس تمام کلینیک‌های جراحی پستان که در کمپین سرطان صورتی اعلام آمادگی کرده‌اند، در روزهای پنجشنبه ۲۳ مهر و پنجشنبه ۷ آبان ۹۴ آماده معاینه رایگان زنان بالای 30‌سال توسط اساتید جراح هستند. معاینه رایگان زنان بالای 30‌سال برای غربالگری و ارجاع افراد به کلینیک‌های تخصصی، یکی از برنامه‌های در دست اجرای کمپین سرطان صورتی است. در این برنامه که با مشارکت کلینیک‌های تخصصی داوطلب در سراسر کشور اجرا می‌شود، تمامی زنان بالای ۳۰‌سال که تاکنون مورد معاینه پستان قرار نگرفته و تحت درمان به علت ابتلا به سرطان پستان نباشند، می‌توانند از طریق وب سایت اختصاصی کمپین به نشانی bc.cancercharity.ir ثبت‌نام کنند که با توجه به شهر محل زندگی خود به نزدیک‌ترین کلینیک مشارکت‌کننده در کمپین معرفی می‌شوند تا به‌طور رایگان توسط اساتید و متخصصان جراح معاینه شوند. این کمپین با هدف آموزش نشانه‌های سرطان پستان به زنان بالاتر از ۳۰‌سال برای پیشگیری و مراجعه به موقع و تشخیص زود هنگام تا ۹ آبان در جریان است.

آزادسازی 30‌هزار متر مربع ساخت‌وساز غیرقانونی در حریم فرحزاد
 شهروند|  شهردار منطقه دو تهران با تاکید بر این‌که شهرداری در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به هیچ عنوان اغماض نمی‌کند گفت: در همین زمینه همه ساخت‌وسازهای غیرقانونی که برای سوءاستفاده از قوانین شهری ایجاد شده بود، تخریب شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو تهران، «عزیزاله نظری» افزود: در محدوده منطقه درکه و محله «خرمنک»، از‌سال 85 تصرفات و اقداماتی ازجمله دیوارکشی برای تبدیل به محله آغاز شده بود تا سودجویان از امتیازات محله‌ای برای ساخت‌وسازهای خود استفاده کنند.
او اظهار داشت:  این اراضی در حدود 30‌هزار متر مربع مساحت دارد که در آنها ساخت‌وسازهای غیرمجاز مسکونی و تجاری صورت گرفته بود که با حکم قضایی و همکاری عوامل انتظامی، تخریب این واحد‌ها انجام شد.
شهردار منطقه دو تهران با اشاره به این‌که هم اکنون این اراضی و ارتفاعات محدوده فرحزاد درحال آزادسازی است، تصریح کرد:  نگاه مدیریت شهری بر حفظ حریم شهر تهران می‌باشد و شهرداری تهران به شدت برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در دستور کار خود قرار داده و از این رو، تخریب‌های گسترده در شمال‌غرب تهران درحال انجام است.

 


تعداد بازدید :  1353