شماره ۶۶۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور
صفحه را ببند
خبرنامه

فعالیت ۷۰ تیم عملیاتی به منظور امدادرسانی به متاثران سیل و آبگرفتگی
امدادرسانی به ۷۰۰ تن و اسکان ۲۲۵ نفر در شهرستان‌های سیل‌زده
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت:  «۷۰ تیم عملیاتی به متاثران سیل و آبگرفتگی در ۲۹ استان و شهرستان در سراسر کشور امدادرسانی می‌کنند.» ناصر چرخساز با اعلام اجرای عملیات امدادرسانی سیل و آبگرفتگی در ۱۰ استان کشور از روز چهارشنبه تا ساعت 8 صبح روز جمعه، افزود: «البرز، زنجان، خراسان شمالی، سمنان، اصفهان، تهران، مازندران، گلستان و چهارمحال و بختیاری استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند.» او با بیان این‌که امدادرسانی در ۱۹ شهرستان نیز انجام شده، ادامه داد:  «در شهرستان‌های کرج، شهریار، کوهپایه، نوشهر، نور، بندرعباس، سرخه، زنجان، کوهرنگ، بجنورد، اسفراین، مانه، گرگان، آزادشهر، بندرگز، بندپی، سوادکوه، آمل و علی‌آباد به همراه ۲۰ روستا که دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند؛ عملیات امدادرسانی انجام شده است.» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این‌که از روز چهارشنبه تا ساعت 8صبح جمعه به ۷۰۰نفر از متاثران از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده، اضافه کرد:
  «۲۲۵ تن از متاثران سیل و آبگرفتگی نیز توسط جمعیت هلال‌احمر اسکان داده شده و۴۲ تن نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند و همچنین به وسیله ۳۰ دستگاه موتور پمپ و لجنکش، تخلیه آب از ۱۴۰واحد مسکونی انجام شده است.» چرخساز تصریح کرد: «بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی 5تن مصدوم شده‌اند که 4 تن به‌صورت سرپایی مداوا شدند و یک نفر نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شد.» او به منابع و تجهیزات بکارگیری شده در عملیات امدادرسانی به متاثران سیل و آبگرفتگی اشاره کرد و یادآور شد:  «۷۰ تیم عملیاتی متشکل از ۲۵۰ امدادگر و نجاتگر برای ارایه خدمات امداد و نجات به هموطنان در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی حضور دارند. علاوه بر آن ۲۲۲ تخته پتو، ۴۵ تخته موکت و ۲۱۶ کیلوگرم برنج میان متاثران توزیع شده است.» به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۲ نفر در شهرستان رویدر از توابع بندرعباس مفقود شده‌اند که عملیات جست‌وجو برای یافتن مفقودان همچنان ادامه دارد.

در بازدید سرزده نماینده مردم بروجن در مجلس از پایگاه امداد جاده‌ای مطرح شد
حضور نیروهای امدادی هلال‌احمر در جاده‌ها موجب آرامش است
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در بازدید سرزده از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید عسگری شهرستان بروجن، اظهار داشت: «حضور نیروهای امدادی هلال ‌احمر در جاده‌ها موجب آرامش خاطر است.» امیر عباس سلطانی، ضمن بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید عسگری بروجن از تلاش‌های شبانه‌روزی و ارزشمند سرخ‌پوشان نیک‌اندیش جمعیت هلال‌ احمر قدردانی کرد. به گفته او، طی چندسال اخیر ساختمان‌ها و تجهیزات مناسبی برای هلال ‌احمر در جهت ارایه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان اختصاص یافته است. نماینده مردم بروجن در خانه ملت با بیان این‌که فداکاری و ازخودگذشتگی امدادگران و نجاتگران هلال‌ احمر نشان از عشق و علاقه آنها به خدمت‌رسانی به هموطنان دارد، اظهار داشت: «هر زمان که از جاده‌های کشور عبور می‌کنیم با دیدن نیروهای امدادی هلال ‌احمر، انسان آرامش خاطر می‌یابد.» او در پایان از زحمات تمامی خدمتگزاران جمعیت هلال‌احمر تقدیر و تشکر کرد.

افتتاح مرکز کنترل ‌و ‌هماهنگی عملیات هلال ‌احمر فارس
مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های اضطراری جمعیت هلال‌احمر استان فارس با حضور مدیرعامل و مدیران ستادی این جمعیت و با برقراری ارتباط آنلاین با سازمان امداد و نجات افتتاح شد. در این مراسم فیض‌اله جعفری، مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان فارس راه‌اندازی مراکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های اضطراری هلال ‌احمر استان فارس و ارتباط آن با سازمان امداد و نجات را گامی مهم در جهت انتقال تجارب عملیاتی و مرور آنلاین دستورالعمل‌های امدادی دانست. همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام جواد قاسمی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌ احمر استان فارس در زمینه نقش امداد و نجات و شرایط حضور امدادگران در حوادث و پشتیبانی از آنها سخنانی را مطرح کرد.

سم‌پاشی محل استقرار چادرهای بیمارستان صحرایی هلال ‌احمر در عرفات
محل استقرار چادرهای بیمارستانی هلال ‌احمر در عرفات سم‌پاشی شد.
به گزارش تسنیم، همه‌ساله و پیش از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هلال‌ احمر در سرزمین عرفات و به‌منظور حفظ سلامت بیماران مراجعه‌کننده به این مراکز و کادر پزشکی شاغل در آنها، این محل‌ها سم‌پاشی می‌شود. برای تاثیر کافی آفت‌کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از آنها ‌باید شرایط مناسب آب و هوایی هنگام سم‌پاشی را نیز رعایت کرد؛ به همین منظور این عمل همه‌ساله چند روز قبل از ورود زائران به سرزمین عرفات صورت می‌پذیرد.

 


تعداد بازدید :  107