شماره ۶۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
یکی گربه در خانه زال بود

شهرام شهيد‌ي طنزنویس

[email protected]

متاسفانه شنیدیم یک بانوی خیر حامی گربه‌های ناتوان و آسیب‌دیده و بیمار به همراه 200 گربه در آتش‌سوزی خانه‌اش سوختند. با خودمان گفتیم بررسی کنیم، ببینیم در صورت بروز چنین فاجعه‌ای در کشورهای دیگر مسئولان چه واکنشی نشان می‌دهند و بعد برویم سراغ برخی مسئولان ایرانی و نظرشان را بپرسیم:
در فرانسه: تیتر روزنامه لوموند: اعتصاب سراسری در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان شهری درخصوص فاجعه آتش‌سوزی
در ایتالیا: با استعفای وزرای کشور و محیط‌زیست، حزب حاکم از اکثریت افتاده و دولت منحل و دولت موقت تا برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود. برنده بعدی انتخابات حزبی است که درخصوص جلوگیری از تکرار حوادث محیط‌زیستی و ضد حیوانات برنامه بهتری داشته باشد.
در ژاپن: وزیر کشور، وزیر محیط‌زیست و وزیر دادگستری استعفا و رئیس آتش‌نشانی ‌هاراگیری کرد.
در آمریکا: کنگره اعلام می‌کند این عملیات یک عملیات تروریستی در خاک آمریکا بوده و چون گربه‌ها پرشین کت بوده‌اند، معلوم است که نباید زیر بار برجام رفت. رئیس‌جمهوری در کمپ‌دیوید کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده و از اعزام هزاران سرباز به خاورمیانه خبر می‌دهد.
در سوییس: در سوییس عمرا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. سوییس است‌ها، خاورمیانه که نیست. نهایتش اگر در کشور دیگری این اتفاق رخ دهد، سوییس شاید تحت فشارهای بین‌المللی حساب‌های آن کشور را مسدود کند.
در روسیه: مردم و روزنامه‌نگاران به پوتین مظنون می‌شوند، پوتین به مردم و روزنامه‌نگاران
در چین: در این کشور هم عمرا اگر این اتفاق بیفتد، کسی خبردار شود. اما اگر هرجای دیگری از دنیا اتفاق بیفتد چین فورا صادرات گربه به آن کشور را در صدر برنامه‌هایش قرار می‌دهد.
و اما در ایران
موضع سخنگوی سازمان محیط زیست: حرفی ندارم. فعلا که قراره برویم برنامه خندوانه ببینیم جناب خان چی می‌فرمایند.
سخنگوی سازمان دامپزشکی: ما به این ماجرا ورود نمی‌کنیم. درواقع چون آن خدابیامرز مجوز دامپزشکی نداشت رسیدگی به پرونده‌شان هم امکان‌پذیر نیست.
عده‌ای از فعالان حوزه حمایت از حیوانات بی‌سرپرست: عده‌ای با نگهداری گربه‌ها مخالف   و چندباری آن مرحوم را تهدید کرده بودند.
یک مقام غیرمسئول: تکذیب می‌شود.
یک عابر خودسر و خودجوش: تکذیب می‌شود.
یک کارآگاه در مسیر رسیدن به محل حادثه: به نظر اتفاق و پیشامد بوده.
خبرنگار: شما که هنوز به محل جرم...
همان کارآگاه: جرم؟ چرا گفتی جرم؟ نکنه شما خودت در این ماجرا دست داشتی که می‌دونی؟
خبرنگار: نه بابا. ببخشید. شما که هنوز به محل حادثه نرسیدین آخه؟
یک مقام مسئول در شهرداری منطقه: باید ببینیم عوارض شهرداری را پرداخت کرده بودند یا نه. جوازشان مسکونی بوده یا تجاری؟ دو‌سال و چهار ماه و هفت روز بعد نتیجه تحقیقات ما در این حوزه اعلام می‌شود.
یک مقام مهم: خدا رحمتشان کند. انگار خیلی ثروتمند بودند. بعد چرا ثروتشان را خرج گربه‌های معلول می‌کردند؟ چرا زمین و ملک نمی‌خریدند؟ چرا دلار و سکه ذخیره نمی‌کردند؟ ما که هرچی پولدار می‌شناسیم مثل بابک زنجانی و شهرام جزایری است. با این حساب ما اصلا به خود ایشان مشکوک هستیم.
سعدی شیرازی: یکی گربه در خانه زال بود/ که برگشته ایام و بدحال بود/ دوان شد به میهمانسرای امیر/ غلامان سلطان زدندش به تیر/ چکان خونش از استخوان، می‌دوید/ همی گفت و از هول جان می‌دوید/ خداوند از آن بنده خرسند نیست/ که راضی به قسم خداوند نیست
نتیجه نهایی: هیچی!

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
اصلا این لحن طنز را برای این ماجرا نمی پسندم...فاجعه بزرگ تر از این حرفاست😞

تعداد بازدید :  613