شماره ۲۰۵۲ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
مکث

خودکشی دختر و پسر عاشق در هتل معروف تهران
[شهروند] دختر و پسر عاشق پس از اینکه از شهرستان به تهران آمدند، در طبقه ششم هتلی معروف در تهران دست به خودکشی زدند. آنها با شلیک گلوله به زندگی خود پایان دادند و پیش از مرگ با دست نوشته ای راز این اقدام تلخ خود را فاش کردند. عصر روز سه شنبه بود که به ماموران کلانتری خبر مرگی مشکوک در هتلی در تهران رسید. بلافاصله ماموران پلیس موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در این هتل لوکس، به تحقیق در این رابطه پرداختند. ماموران در ابتدا با اجساد دختر و پسری جوان روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به سرشان جان باخته بودند. هنوز مشخص نبود که چه حادثه ای رخ داده تا اینکه در همان اتاق دست نوشته‌ای پیدا شد که نشان می داد این دختر و پسر خودشان به استقبال مرگ رفته اند. آنها در این دست نوشته از عشق زیاد به یکدیگر گفته و اینکه به خاطر این عشق دست به چنین اقدامی زده اند. در تحقیقات تیم جنایی مشخص شد که دختر 29 ساله یک روز قبل یعنی روز دوشنبه، از شهرستان به تهران آمده و این اتاق را اجاره کرده بود. بعد از آن روز حادثه پسر 26 ساله به صورت پنهانی وارد اتاق شده و ابتدا با شلیک گلوله به دختر جوان او را کشته و بعد هم خودش را تسلیم مرگ کرده است. در ادامه اجساد زن و مرد جوان به پزشكي قانوني انتقال يافت و تحقيقات براي كشف ابعاد پنهان اين حادثه ادامه دارد.


کشف 8 قطعه شیء  عتیقه در اصفهان
هشت قطعه شیء عتیقه با قدمت سه‌هزار ساله در اصفهان کشف‌شد. در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری اقلام تاریخی و فرهنگی توسط یکی از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان اصفهان، مأموران با انجام اقدامات تخصصی قاچاقچی اشیای تاریخی و عتیقه را شناسایی و در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیرکردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم هشت قطعه شیء عتیقه شامل پنج کوزه و سه کاسه سفالی کشف شد. طبق اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، اشیای کشف‌شده دارای قدمت سه‌هزار ساله تاریخی مربوط به عصر آهن هستند.


بازداشت پزشک قلابی مدعی درمان کرونا
[شهروند] پزشک قلابی در عملیات پلیسی توسط کارآگاهان پلیس فرودگاه مهرآباد دستگیر شد.سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور درباره جزئیات این پرونده گفت: «مأموران پلیس فرودگاه مهرآباد در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه شخصی با جعل عنوان دکتر طب سنتی و با سوءاستفاده از شرایط حاکم درجامعه در یکی از محلات پایتخت اقدام به ویزیت مراجعان و بیماران کرونایی می‌کند، رسیدگی به این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.»فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه با بررسی سوابق این فرد مشخص شد او دارای سوابق متعدد جعل عنوان در پلیس آگاهی است، ادامه داد: «با بررسی‌های بیشتر محرز شد فرد مورد نظر علاوه بر فساد اخلاقی با جعل این عناوین، بهداشت عمومی جامعه را تهدید و ضمن مداخله در امور پزشکی اقدام به فروش دارو‌های تقلبی می‌کند. با توجه به سوابق متعدد کیفری، این پرونده با حساسیت بالا در اولویت کار این فرماندهی قرار گرفت و با رصد دامنه فعالیت‌های این متهم، مشخص شد جاعل مورد نظر در قبال پرداخت مبالغ بسیار ناچیز به یک پزشک عمومی از مُهر نظام‌پزشکی او سوءاستفاده کرده و اقدام به تجویز دارو‌های گیاهی، قرص‌های لاغری بدون مجوز و تاریخ گذشته برای بیماران می‌کند.»
این مقام ارشد انتظامی درخصوص سایر جزئیات مربوط به این پرونده ادامه داد: «این متهم با سوءاستفاده از شرایط احساسی جامعه در ارتباط با ویروس کرونا اقدام به تبلیغ گسترده دارو‌های پیشگیری و کنترل این ویروس با عناوین شربت ایمنی، شربت کامبوجیا و... در فضای مجازی کرده است. این فرد سابقه‌دار در بازجویی‌ها اعتراف کرد در پوشش مدارک پزشکی فرد دیگر و با همدستی سایر افرادی که به صورت مستقیم با او در ارتباط بودند، خود را به‌عنوان متخصص و دکتری حرفه‌ای طب سنتی به مردم معرفی و با علم به تعطیلی نهاد‌های نظارتی در ایام پایانی هفته فقط در روز‌های پنجشنبه و جمعه اقدام به ویزیت مراجعان کرده و درصورت نیاز دارو‌های تقلبی را با پیک به درِ منازل می‌فرستاد.»


تعداد بازدید :  358