شماره ۲۰۴۹ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
پاری‌سن‌ژرمن-بایرن مونیخ؛ دوئل بزرگ در لیسبون
فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت 23 و 30 دقیقه در حالی برگزار می‌شود که روی نیمکت هر دو تیم مربیان آلمانی نشسته‌اند

[شهروند] درنهایت انتظارها به سر رسید و دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ که توانستند حریفان‌شان را کنار بزنند و راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شوند، امشب از ساعت 23 و 30 دقیقه فینال یکی از طولانی‌ترین فصل‌های لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد؛ مسابقه‌ای که قرار بود در خرداد برگزار شود، اما به دلیل کرونا کل جام به تعویق افتاد. پاریسی‌ها که تاکنون هیچ سابقه‌ای برای قهرمانی در اروپا نداشتند، بعد از چند فصل سرمایه‌گذاری عظیم مالک قطری خود می‌خواهند به آرزوی دیرینه خود برسند، اما رقیب قدرتمندی همچون بایرن‌مونیخ را در پیش دارند که 5 بار جام قهرمانی اروپا را بالای سر برده‌ است.

 مسیر دو تیم تا فینال
پاری‌سن‌ژرمن قهرمان لیگ فرانسه، جام حذفی و جام اتحادیه این کشور شد. درخشش کیلیان امباپه و نیمار، مهاجم برزیلی، برای رسیدن پاریس به این اهداف کافی بود. پاریس در بازی برابر آتالانتا در آستانه حذف‌شدن بود ولی توانست به مسابقات برگردد و در ادامه با برتری قاطع 3 بر صفر برابر لایپزیگ نشان داد که عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده است. در طرف مقابل بایرن‌مونیخ بعد از برد پرگل برابر چلسی توانست بارسلونا را در زیباترین بازی این فصل با نتیجه 8 بر 2 شکست دهد. بردی که باعث شد خیلی‌ها بعد از این بازی بایرن‌مونیخ را مدعی قهرمانی بدانند. بایرن‌مونیخ در ادامه توانست لیون فرانسه را نیز با 3 گل شکست دهد و به فینال برسد.  

اولین قهرمانی یا ششمین جام؟
پاری‌سن‌ژرمن تا کنون هیچ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا  کسب نکرده است و امیدوار است برای نخستین‌بار به این مهم برسد. در طرف دیگر بایرن‌مونیخ پنج بار سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و می‌خواهد برای ششمین بار این جام باارزش را به دست بیاورد. درواقع این دیدار رویارویی یک تیم پرافتخار و بدون افتخار در سطح لیگ قهرمانان اروپاست، اگر چه از نظر ستاره‌های درون زمین دو تیم تقریبا برابر به نظر می‌رسند.

تقابل تفکرات آلمانی در لیسبون
این دیدار تقابل دو مربی جوان آلمانی نیز است. ‌هانسی فلیک، مربی جوانی که کمتر کسی تصور می‌کرد در بایرن‌مونیخ موفق شود، توانست این تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند و توخل نیز که در بوروسیادورتموند سابقه مربیگری دارد حالا با پاریس به این نتیجه رسیده است. آخرین‌باری که سرمربیان فینال لیگ قهرمانان اروپا از یک کشور بودند به زمانی برمی‌گردد که بایرن‌مونیخ و بوروسیادورتموند به فینال رسیدند و تیم یوپ‌هاینکس با گل دقایق پایانی آرین روبن به برتری و قهرمانی رسید و تیم یورگن کلوپ را ناکام گذاشت. حالا بار دیگر شاهد تقابل مربیان آلمانی در فینال هستیم که امسال نتایج درخشانی در لیگ قهرمانان گرفتند. باید دید در پایان مسابقه کدام یک از تفکرات دو مربی برنده از زمین بیرون می‌آید و کدام تیم در شهر لیسبون که میزبان مسابقات متمرکز از مرحله یک‌چهارم نهایی بوده، جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. در حالی امشب فینال لیگ قهرمانان برگزار می‌شود که برخی از کشورهای اروپایی مثل بلژیک و فرانسه فصل جدید مسابقات خود را آغاز کرده‌اند.


تعداد بازدید :  438