شماره ۲۰۱۵ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

  حراجی آنلاین و چهارساعته آثار هنری کریستیز با وجود بحران جهانی کرونا به فروش فراتر از انتظار بیش از ۴۲۰‌میلیون دلار دست یافت. در این حراجی آنلاین که ویژه آثار هنری امپرسیونیسم، مدرن، پس از جنگ و معاصر بود، در مجموع ۸۰ اثر چوب حراج خورد. این حراجی برای نخستین‌بار به صورت همزمان در هنگ‌کنگ، پاریس، لندن و نیویورک برگزار شد و هر یک از این شعبه‌ها به نوبت بخشی از حراجی را به خود اختصاص دادند. حراجی آنلاین و چهارساعته آثار هنری کریستیز که روز جمعه (۱۰ جولای) برگزار شد، بیش از ۲۰‌هزار نفر مخاطب آنلاین داشت و درنهایت ۳۷‌درصد آثار به خریداران آمریکایی رسید و ۳۸‌درصد آثار را خریدارانی از اروپا، خاورمیانه، روسیه و هند خریدند. ۲۶‌درصد از آثار نیز نصیب خریداران آسیایی شد.

  در سه‌ماهه نخست ‌سال‌جاری، 839 تک‌آهنگ از دفتر موسیقی مجوز دریافت کرده است که این تعداد در بهار ‌سال گذشته 495 تک‌آهنگ بوده و افزایش حدود دوبرابری داشته است؛ یعنی به‌طور میانگین در هر روز، تقریبا 10 تک‌آهنگ، مجوز گرفته است. در سه‌ماهه بهار امسال همچنین  62 آلبوم و 44 نماهنگ نیز از دفتر موسیقی مجوز گرفته‌اند، درحالی ‌که بهار ‌سال گذشته  76 آلبوم و 48 نماهنگ با مجوز دفتر موسیقی منتشر شده بود.

  کتاب «فوبیا» اثری تحلیلی فکری درباره موضوع فوبیا و ترس شدید از پدیده‌های طبیعی است که توسط ایوان وارد، تألیف و با ترجمه مرتضی منصف از سوی انتشارات سیب سرخ روانه بازار کتاب شده است. این نویسنده، سرپرست بخش آموزشی موزه فروید در لندن است و از کتاب‌های منتشرشده این نویسنده به جز فوبیا، می‌توان از کتاب ایده‌هایی در زمینه روانکاوی، مقدمه‌ای بر روانکاوی و...  نام برد.

 


تعداد بازدید :  362