شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 میشل پیکولی، بازیگر فرانسوی و چهره محبوب سینماگرانی چون لویی مال، ژان-لوک گدار و لوئیس بونوئل در نودوچهار سالگی از دنیا رفت. ای‌اف‌پی در این زمینه گزارش داده که احتمال می‌رود پیکولی به مرگ طبیعی و به دلیل کهولت سن از دنیا رفته باشد. همکاری با لوئیس بونوئل در 6 فیلم از جمله «خاطرات یک مستخدمه»، «زیبای روز» و «جذابیت پنهان بورژوازی»، بازی در «تحقیر» گدار، «مرگ در باغ فرانسوی» و «خون ناپاک» لئو کاراکس و البته «مزاحم زیبا» به کارگردانی ژاک ریوت از قله‌های کارنامه سینمایی میشل پیکولی است.

 محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، عنوان کرد که از فیلم‌هایی که برای اکران آنلاین اقدام کنند حمایت پنجاه میلیون تومانی می‌شود. این حمایت پیش از این ۲۰درصد مبلغ قرارداد با شرکت‌های وی‌اودی اعلام شده بود که با توجه به درخواست تهیه‌کنندگان به این رقم ثابت تغییر یافت. معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی همچنین گفته که فیلم‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی مشمول این حمایت نمی‌شوند و همچنین به فیلم‌هایی که در طول دوره اکران آنلاین امکان پخش تیزر تلویزیونی نداشته‌ باشند، ۱۰ میلیون تومان علاوه بر ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 به گزارش ورایتی، فستیوال انسی ۲۰۲۰ فرانسه که بزرگ‌ترین گردهمایی انیمیشن جهان است، نام شرکت‌کنندگان بخش رقابتی اصلی فیلم سینمایی و بخش جنبی اصلی یعنی کونتره‌شامپ خود را اعلام کرده است. در این دوره از جشنواره انسی که گفته می‌شود به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، فیلمی از ایالات متحده حضور ندارد و رقابت بین انیمیشن‌هایی از اروپا و آسیا خواهد بود. برخلاف چند دوره اخیر انیمیشن ایران نیز نماینده‌ای در این دوره جشنواره انسی نخواهد داشت.


تعداد بازدید :  369